AdBlue drastycznie drożeje, a niebawem może go zabraknąć. Kolejny kryzys...
Kryzys goni kryzys? Wszystko na to wskazuje. AdBlue, czyli roztwór mocznika, niezbędny w nowych dieslach, staje się nieopłacalny w produkcji, a jego ceny drastycznie rosną. Jest to efekt sytuacji na rynku. Problem polega jednak na tym, że bez AdBlue stanie cała branża transportowa..
Janusz_Hazardu z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 310
Komentarze (310)
najlepsze
taki problem to nie problem gorzej z ropą czy gazem jak zabraknie
"A co ma gaz ziemny do AdBlue? Bardzo dużo niestety. Otóż metan jest niezbędny do produkcji amoniaku, będącego półproduktem wymaganym do stworzenia roztworu mocznika"
#!$%@? przed chwilą nam gadali że ludzkość musi przejść na wegetarianizm bo krowy tak dużo metanu produkują, że to dramat dla globalnego ocieplenia. A teraz brakuje metanu?
@Oldskull1916: Trzeba by mieć jakąś praktyczną możliwość zbierania krowich pierdów i dostarczenia ich do instalacji produkcji amoniaku.
@pl_JJ: Problem w tym, że to właśnie mocznik zdrożał
Nikt nie reaguje.
Regulatorzy zapowiadają kary
Producenci aut kombinują na testach że silnik "czyściej" działa w trybie diagnostycznym
Regulatorzy się kapneli i jest afera
Producenci aut kombinują z dodatkami do paliwa
Regulatorzy mówią że AdBlue jest spoko bo spaliny czystsze
Producenci robią na potęgę nowe auta z AdBlue
Producenci AdBlue stwierdzają że im się to jednak nie opłąca ¯\(ツ)_/¯
Producenci aut nadal produkują auta
Ach ten wspaniały kapitalizm i chęć CIĄGŁEGO zysku i rozwoju xD
Co lepsze, to ten nasz wspaniały kapitalizm jest uzależniony od komunistycznych Chin, bo w Europie nic się nie opłaca produkować (oprócz Niemców, tam się coś opłaca).
Jaki sens ma zamykanie starych elektrowni, dorzucanie ograniczeń w wydobyciu węgla itp. jak przez takie działania wszystko drożeje i tym samym trudniej przejść na nowe technologie.
W takiej Afryce użytkuje się auta z lat 80, a nie zmienia co 2-3 lata bo leasing się skończył.