Autostrada, na której ciężarówki pracują jak pociągi elektryczne
W Lubece, w Niemczech, znajduje się jeden z kilku projektów testowych eHighway: napowietrzne sieci trakcyjne, dzięki którym elektryczne ciężarówki z pantografami mogą pobierać energię bezpośrednio z sieci.
starnak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 188
Komentarze (188)
najlepsze
Chyba trolejbusy, a nie pociągi. Pomysł nowy nie jest bo już takie towarowe trolejbusy były na przykład w takim związku radzieckim budowane i to nie tylko w ramach testów.
W Niemczech energii niekiedy jest aż za dużo i to jest sposób, żeby jej nie marnować. To są hybrydy, które po wjeździe na A1 mają się włączyć do sieci i po zjechaniu z tej autostrady mają się od tej
@AgLagylak: nie tylko w Bloku Wschodnim 3 kV DC było na sieci trakcyjnej na kolei.
Takie napięcie jest w Włoszech, Belgii i Hiszpanii. 1,5 kV DC to raczej ewenement i to z pierwszego okresu elektryfikacji kolei w Francji. Co ciekawe w Czechach jest jedna linia kolejowa z takim zasilaniem i planują podniesienie napięcia do 3 kV ;)
Na kolejach górniczych węgla brunatnego wykorzystuje się 2,4
To jest tak głupie, że aż płakać się chce.
Nie wierzę, że Japończycy wpadliby na tak kretyński pomysł.
Podnosisz koszty infrastruktury, zwiekszasz awaryjność do granic absurdu, jakiekolwiek naprawy wymagają rwania jezdni.
Ale przynajmniej sprawność energetyczna spada do 10%
¯_(ツ)_/¯
Same plusy :D
To jest niemożliwe, żeby coś takiego jak trolejbus albo tramwaj/pociąg istniało na większą skalę. Na Wykope pisali, że pierwsza lepsza wichura, oblodzenie i mamy paraliż komunikacyjny.
Jak dla mnie jedyny sensowny pomysł aktualnie jeżeli chodzi o tiry elektryczne z akumulatorami. Wtedy wystarczy akumulator na 100km ( w Niemczech praktycznie z każdego miejsca po pokonaniu 50km dojedzie się do autostrady). Akumulator naładuje się w czasie jazdy i nie muszą być to prądy o nie
Więc ok proszę jeszcze prościej:
Tesla p90d ma baterie 90kWh
Wg. danych ciężarówka powinna zużywać 90kWh na 100km co wydaje się racjonalnie przeliczone porównując to do zużycia aut spalinowych.
TIR na diesel pali ok. 27litrów porównując to do spalania auta osobowego jest to