Poleasingowy samochód z podatkami przy sprzedaży przez 5 lat
To koniec wykupu prywatnego samochodów w leasingu bez podatku dochodowego i VAT-u. Od 1 stycznia 2022 r. przedsiębiorcy zapłacą więcej za przeniesienie samochodu służbowego do majątku prywatnego przez 5 lat od zapłacenia ostatniej raty leasingowej.
dedik z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 269
Komentarze (269)
najlepsze
Co można jeszcze zrobić żeby #!$%@?ć złodziejom - prywaciarzom?
Dla tych co języka Moliera nie czają. To jest podatek od bicia Niemca po kasku i sposób jak to egzekwować.
Oczywiście jest to kpina z polityków francuskich i przede wszystkim prezydenta. Ale ze niewiele im brakuje do polskich to wpasowuje się idealnie w kontekst a już na pewno w twoje pytanie.
Wszystkie pozostałe wykupy od 1 stycznia 2022 w zwyż mają w plecy. Oczywiście łącznie nawet z leasingami podpisanymi 1 stycznia 2017 dla przykładu, gdzie leasing skończy się powiedzmy 1 stycznia 2022 i tego dnia będzie wykup ( ͡° ͜ʖ ͡°
No ale to dotyczy poważnych państw, które podatników mają za kogoś, a nie za śmieci których można jedynie doić.
@super_janusz: Śmieję się przez łzy z Twojej ironii.
Nie można w tym kraju być pewnym dnia następnego, więc pewnie zamyka, dla spokoju.
Tendencje widać gołym okiem na otomoto, gdzie samochody poleasingowe sprzedawane z faktura VAT (a wiec te z wysokim wykupem) są kilkanaście procent droższe niż identyczne bez faktury (czyli z wykupu 1% i sprzedaży prywatnej).
Przedsiębiorcy którzy chcą się szybko tego pozbyć bez papierologii stracą kilka procent wartości, ale jak rynek wtórny wciągnie te z prywatnego wykupu to
To co tam kaczuch nam #!$%@? jeszcze?
1. Ubezpieczenia i serwisy do końca umowy w cenie raty
2. Opony wraz z wymianą w cenie raty
3. Cokolwiek dzieje się z autem - oddaję do serwisu i dostaję zastępczy
4. W przypadku
Co wam tam nie pasuje ku@!y przedsiębiorcy?
Cieszcie się ze macie prawo wogole prowadzić firmy!
( ͡º ͜ʖ͡º)
Ceny samochód na rynku wtórnym #!$%@?ą w górę?
Czyli kolejna drożyzna zafundowana.
Czyli z inflacją lecimy dalej.
Ostatecznie też ucierpi elektorat PiS w 15-letnich golfach, bo
Obawiam się, że po kolejne auto trzeba będzie jechać do Holandii :(
W 2018 roku porównywałem ceny na Octavię u nas w DE i NL, ceny na pewne egzemplarze z historią i książką serwisowym były na podobnym poziomie, lub u nas nawet było trochę taniej.
wiadomo ze odbiorca końcowy ucierpi bo auta podrożeją o te 20%(oby tylko). sprzedający na pewno nie odda za bezcen. za pół roku i tak nikt nie będzie o tym pamiętał, tak jak to się stało z wykastrowaniem kosztów auta na 75% wyjdzie że pod koniec leasingu lepiej rozbić auto i kupić nowe ( ͡° ͜
Natomiast, najbardziej #!$%@?ły jest fakt, że takie zmiany powinny obowiązywać tylko leasing podpisane po 1 stycznia 2022, a nie że #!$%@? teraz wstecz będą działać.
Tzn, czuje, że uchwalą że będzie działać wstecz, ale będą to sprawy do #!$%@? w sądzie
"Przedsiębiorcy już sobie zrobią odpowiednio koszty do tego." gowno sobie zrobia, jest konkurencja, nie kazdy ma swira, by wymieniac samochod co dwa lata.
Wbrew pozorom,
Z wynajmem jest jeden problem - ktoś to potem musi kupować.
W większości krajów rozwiniętych istnieją generalnie 3 rodzaje zakupu samochodów: za gotówkę, na kredyt, najem (czyli leasing).
U nas od lat 90tych wykształcił się taki leasing quasi kredyt. To znaczy spłatę mamy jak w kredycie, a na dodatek korzyści podatkowe: odliczenie VAT, koszty, wykup na osobę fizyczną etc.
W żadnym kraju nie istnienie taki proceder.
Nie będzie opłacalne
Bierzesz kredyt na kupno auta na firmę za gotówkę obciążony zabezpieczeniem finansowym w postaci auta. Auto od pierwszego miesiąca jest twoją własnością i częścią majątku firmy bez rat leasingu -> raty kredytu wrzucasz wtedy w koszty firmowe co da sie zrobić i po 5 latach idealni mija Ci czas objęty karencją. Pozostaje problem tego że aktualne leasingi mają korzystny