Co wycofanie samochodów z centrum daje mieszkańcom? Na przykładzie Lublany
Od ponad 10 lat centrum Lublany stanowi strefę przyjazną dla pieszych, bez samochodów. To jedno z niewielu miast w Europie, gdzie infrastruktura miejska w centrum skupia się na pieszych. Są miasta, gdzie pewne centrum są niedostępne dla aut, ale to w Lublanie podeszli do tematu kompleksowo.
bambaryua z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 410
- Odpowiedz
Komentarze (410)
najlepsze
Lubljana jest podobna do Bydgoszczy, a nie do Warszawy.
Mówienie, że w centrum Lublany jest zakaz jazdy samochodem, to tak jakby powiedzieć, że na warszawskiej starówce jest zakaz jazdy autem. Samo Śródmieście i obie Pragi mają tyle ludności co cała Lublana, a średna gęstość zaludnienia w tych dzielnicach jest mniej wiecej
Musisz zrozumieć skalę, inaczej to nie ma sensu.
Problem debili z polskich miast jak Łódź jest to, że chcą zrobić ogromne strefy wyłączone co nie ma najmniejszego sensu...
Z jednej strony zmuszają ludzi do wjeżdżania w centrum bo wszystkie urzędy "muszą być" w centrum, z drugiej strony "oddajmy centra mieszkańcom, wywalmy auta".
Po co mi urząd miasta na rynku jak sie dojechać normalnie tam nie da... Wydział komunikacji, gdzie każdy autem przyjeżdża (od tego wydział komunikacji jest)w centrum z malutkim parkingiem.
@luti: Niech je w #!$%@? zlikwidują!
W Polsce albo budujemy w pierwszym kroku kompletną obwodnicę, albo szlaki tranzytowe odgradzamy blokując jednocześnie wjazd na nie z uliczek osiedlowych. Kolejnym krokiem jest wyrzucenie wszelkich urzędów w obręb obwodnicy. W każdym innym wypadku to przepis na katastrofę.
@matips: No a dla odmiany masz taką Warszawę gdzie przejechanie przez centrum jest szybsze niż objechanie jej, nawet przepychając się uliczkami między domami. Co gorsza, nawet jakby ją objeżdżać to i tak szybciej dotrzesz do celu niż komunikacją miejską. Nie wszyscy mają luksus pracowania
Takze aktywisci niech sie nie osmieszaja z takim przykladem.
zbędne
to już przypomina chorobę, ludzi, którzy z uporem maniaka mają problem z postępem cywilizacyjnym.
Oczywiście pominięto kolejną ważną kwestię, nawet 2x mniejsza Lublana ma obwodnice, więc miasto można najzwyczajniej ominąć. Ale po co w ogóle zagłębiać się w takie "szczegóły". Hurr durr widzita, zamknęli, my też musimy!