Bardzo duży rudowiec (VLOC) Stellar Banner został niedawno ściągnięty z mielizny po skomplikowanej akcji odlichtunku około 145 000 ton rudy żelaza z ładowni statków i kilku tysięcy metrów szcześciennych paliwa ze zbiorników. Postanowiono, że musi być zatopiony.
Statek, wyczarterowany przez brazylijskie przedsiębiorstwo wydobywcze Vale, został uszkodzony w rejonie prawej burty, gdy poruszał się torem wodnym lub zszedł z niego, po wyjściu z terminalu Ponta da Madeira w São Luís w Brazylii, z
@elte: On nie tonie - dokonuje zanurzenia. To okręt podwodny na który naniesiono stelaż normalnego statku. Brazylijskie mafie narkotykowe transportują w ten sposób narkotyki, wynurzy się dopiero gdzieś na Bałtyku.
@zygazyga: Statek ważył 37 845 ton. Zakładając, że po 0,5zł/kg by udało się odzyskać ze złomu, to wychodzi około 4mln dolarów. Pewnie koszty rozbiórki były by wyższe, pocięcie takiego kolosa to pewnie nie lada wyzwanie.
@zygazyga: zawsze mnie to zastanawia dlaczego nieopłacalne jest odzyskanie stali ze statków. Przecież jakby go do Sosnowca zaholowali to następnego dnia byłby pocięty na żyletki.
Komentarze (100)
najlepsze
@ahoq: Bez przesady, wcześniej Leonardo rysował i bzykał.
Statek, wyczarterowany przez brazylijskie przedsiębiorstwo wydobywcze Vale, został uszkodzony w rejonie prawej burty, gdy poruszał się torem wodnym lub zszedł z niego, po wyjściu z terminalu Ponta da Madeira w São Luís w Brazylii, z
@Wolvi666: Nie