Obserwując przez kilkanaście lat branżę figurkowych gier bitewnych mogę stwierdzić, że nie ma już sensu robić modeli ręcznie. Projekt w 3D i druk daje pod każdym względem lepsze i nieporównywalne jakościowo rezultaty. Odkąd modele zaczęły być projektowane w ten sposób ich jakość wzrosła o kilka poziomów.
@Ornament: tu nie chodzi o jakość. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że po kiego robić repliki obrazów, skoro zwykła drukarka atramentowa daje lepszą jakość. Twoja jakościowa drukarka 3D nigdy nie będzie w stanie wydrukować takiego unikalnego gryfa. Do tego cała zabawa jest w ręcznej, fizycznej robocie a nie w formowaniu siatki na płaskim ekranie. Obstawiasz, że rzeźby przyszłych mistrzów będą wychodziły z drukarek 3D? Razem z tym umrze sztuka jaką znamy.
@Jare_K: Nie umrze, bo sztuka leży w kunszcie, a ten do pracy przy modelowaniu 3D też jest wymagany. Odejdzie tylko żmudny aspekt fizycznej pracy, pozostawiając miejsce niczym nieograniczonej kreatywności i replikacji dzieł. To właśnie dążenie do unikalności i fetyszyzacja samego procesu twórczego, a nie efektu, doprowadziła do upadku dzisiejszej sztuki do poziomu "I could do it - yes but you didn't".
@koziolek666: Proces rzeźbienia w programach nie różni sie znacząco od tego w rzeczywistości. Jest szybszy, ale i tak wymaga cierpliwości i wiedzy i umiejętności.
Komentarze (45)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=g9y2JGVdnb4&index=7&list=PLUUGFk1wE5OHqeNDwp2q9_ZiPqKlWNc6V
źródło: comment_che94ZZ5P4mGkKvt8R3316xYue4kxhvH.jpg
Pobierz