Pesa Dart i Pesa Gama najbardziej zawodnymi pociągami PKP Intercity
PKP Intercity przedstawiły wskaźniki sprawności i dostępności nowego i zmodernizowanego taboru. Najlepiej wypadają EZT ED250 Pendolino - 95,75% dostępności. Najgorzej - lokomotywy SU160 Pesa Gama - zaledwie 58,64%. Dart (ED161) wg TV Republika lepszy i tańszy od Pendolino - zaledwie 88,15%.
jacekKobr z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 200
- Odpowiedz
Komentarze (200)
najlepsze
@eemmzzaakk: Szkoda, że nie ma takich informacji na temat pozostałego taboru. Also, jakby wziąć to pod uwagę i wykluczyć te 60% to i tak jest jedną z najbardziej awaryjnych lokomotyw...
@eemmzzaakk: Mowa trawa. Niech skorygują współczynnik dostępności o te wyłączenia i pokażą ile wówczas wynosi. Dysponując dokładnymi statystykami (a takowymi dysponuje przewoźnik) można dokonać tego bez trudu. Bez tego nadal mamy szerzenie mitu o Pesie pokrzywdzonej przez los.
@FireDash: Zaryzykuje tezę, że na portalu Wykop.pl tego typu zaślepienie odbywa się prawie przy każdym temacie, który merytorycznie przekracza możliwości wydających stanowcze opinie wykopków-ignorantów.
Co jest nieprawdziwego w tej informacji?
@movzx: Jaki procent np. trasy Rzeszów-Gdańsk jest ogrodzony?
Tymczasem zgodnie z umową PESA-PKP IC:
http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/wyniki-postepowan-przetargowych/dostawa-10-lokomotyw-spalinowych-wraz-ze-swiadczeniem-uslug-ich-utrzymania.html
Ja też trochę pogrzebałem (bo w sumie te dokumenty nie udowadniały, że współczynnik dostępności liczony na potrzeby intercity to to samo co cykl utrzymania w rozumieniu wymogów przetargu) i znalazłem odpowiedź na interpelację w tej sprawie:
http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=3F7B96C9
Jest tam też ciekawa tabelka z opóźnieniami, z której wynika, że większość kłopotów "Gamy" dotyczy trzech połączeń, w tym najbardziej kłopotliwej linii 108: Stróże - Zagórz. Pierwsze zdjęcie na wikipedii pokazuje powalone
Którego artykułu? Znaleziska? Tam tylko podali tylko gołe współczynniki bez wspominania o usuwaniu skutków wykolejenia lokomotywy i kolizji ze zwierzyną, artykułem to to nie jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podziwiam, że chciało Ci się szukać dokumentacji przetargowej:) W każdym razie odpowiedź na interpelację rozwiązuje zagadkę współczynnika, bo wg tego tekstu, sam przewoźnik twierdzi, że wlicza takie wypadki do współczynnika dostępności (co jest logiczne, w końcu liczy go głównie na swoje potrzeby):
Wykopki takie mądre, ale polska to jedyny kraj tej wielkości który nie ma własnej produkcji samochodów, jeszcze brakowałoby tego żeby nie było producenta pociągów
@wojek: No i były w umowie - niezawodność i gotowość rzędu 95-98% (nie pamiętam w tej chwili dokładnie, ale mniej więcej takie wartości). Jest dużo gorzej i co? Nic. Na Pesę ręki podnieść nie wolno.
Co w tych pociągach jest polskiego oprócz okien i pudła? W Darcie nawet
Tak samo jak VW ma maszyny na polskich śrubkach...