To będzie nowa oś rozwoju naszej części Europy. Wraca pomysł budowy Via Carpatia
Trasa Via Carpatia pozwoli na rozwój gospodarczy krajów Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział w czwartek w Warszawie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. W stolicy odbyło się spotkanie przedstawicieli państw zainteresowanych budową tej trasy.
rybak_fischermann z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 178
Komentarze (178)
najlepsze
nie dziwi mnie to, że nawel polskie rzonty spuszczały to w kibly ale zeby tym się jarać ..... w gazetacg
Właśnie o tranzyt chodzi. Właśnie przez tzw. Ścianę wschodnią, gdzie nic się nie dzieje.
@Turboslaw: Przestanie się liczyć xD To jak niemiecki transport, infrastruktura i technologie wokół tego 'przestały się liczyć' po otworzeniu się naszych granic i zbudowaniu choćby w Wielkopolsce olbrzymiej infrastruktury (autostrada, ekspresówki, olbrzymie ilości magazynów, montowni, sortowni, centrów dystrybucyjnych itp. itd.).
Co to w ogóle za myślenie byle innemu doyebać?! "Niech na wschodzie głodujo to u nas będzie dobrze". O to chodzi żeby
Pochodzę z miejscowości przy DK 19 i o budowie A19/S19 słyszałem już parę ładnych lat temu i dalej nic tam się nie dzieje. Zrobili obwodnicę Kocka S19, jakie było moje zdziwienie po
Inna sprawa że głupi dziennikarze mogą pod 2+1 właśnie takie rozwiązanie rozumieć, bo i z tym się spotkałem.
@fstafkartofle: ale, że do teraz strzelamy w nogę dzień w dzień Polsce wschodniej, to już przejmować się nie trzeba. Bo "#!$%@? tam z Polską wschodnią", jak ponoć powiedział młody Wałesa przy okazji dyskusji o tym (wyciekło na taśmach od Sowy)
Pewnie, że wschód jest trochę niedoinwestowany, ale jak popatrzysz na północny zachód to zobaczysz podobną "dziurę" pod względem jakości infrastruktury drogowej. A np. droga Lublin-Warszawa jest bliżej ukończenia niż droga Kraków-Warszawa.
@telvis: Na oko za pięć lat, bo rozpisano już przetarg a umowy typu "zaprojektuj i zbuduj" na drogi ekspresowe ostatnio ustalają termin ukończenia na 30-35 miesięcy (wyłączając okres zimowy).
@klikus: Ta teoria jest o tyle wątpliwa, że jeszcze większa "dziura" w sieci dróg istnieje na północnym zachodzie (dopiero teraz ruszyła budowa S6) które nigdy nie było konserwatywne i "poparło" PO. Nawet na tym "ukaranym" wschodzie ciężko o taki obszar bez choćby jednej drogi ekspresowej jak między Szczecinem a Gdańskiem.
Bądźmy realistami.