@Synekdocha: @Bartholomew: pomijając fakt, że tylko desperaci oglądają filmy w "jakości" CAM, to nie jestem w stanie ogarnąć co w głowie maja ludzie nagrywający to. Zero profitu (no chyba, że plusy na DarkWarez sa profitem xD
Z 3 lata temu kino, w którym wtedy pracowałem, wysyłało jakiś film do innego kina, to nadaliśmy zwykłą paczkę konduktorską z dyskiem w środku. Wielkiej, żółtej walizy nie było ;)
Akurat padło na mnie, żebym to dostarczył na dworzec, co było zwycięstwem, bo przynajmniej nie spiesząc się zbytnio mogłem chwilę odpocząć od pracy.
@ShamblerWykop: Podobno niedługo po odjeździe pociągu zrównał się z nim pociąg piratów i przeprowadzono abordaż. Ale ja tego nie widziałem, słyszałem tylko piosenki śpiewane przy ogniskach...
@hektor190: film się tylko zgrywa na dysk na "serwerze", a potem odsyła do kolejnego kina. Film w 3D potrafi ważyć nawet 500GB w rozdzielczości 4K. A co do ilości wyświetleń wszystko zapisuje się w logach, a filmy są zabezpieczane kluczami od dystrybutora.
Skrzynka(CASE) na zdjęciach to tzw. dysk w obudowie CRU z filmem w postaci paczki DCP. W praktyce jest tam schowany dysk 3,5' w kieszeni standaryzowanej do serwerów kinowych DCP umożliwiających wyświetlanie cyfrowych filmów w kinach. Pliki które są na printscreenie są to: MXF'y w których zaszyfrowany jest obraz oraz dźwięk filmu oraz pliki .xml w których zawarte są informacje o samej paczce DCP. Zawartych w nich informacji nie da się zmienić, ponieważ
Nie znam przypadku aby "podprogowo" były wyświetlane jakiekolwiek informacje w obrazie samego filmu
@cdrbt: W obrazie filmu nie, ale w obrazie nakładanym na film tak. Kod jest niewidoczny dla człowieka. Zapomniałem nazwy tej technologii, ale takie coś istnieje. Żeby nie było - technologia DCP ma także masę wad. W razie awarii projektora nie ma możliwości szybkiego przeniesienia filmu z jednego projektora na drugi. Dawniej wystarczyło przenieść rolkę taśmy na inny projektor.
Z tej informacji wynika, że istnieje taki CAP jako "CineFence". Nie znalazłem go jednak w standaryzacji DCI, która jest obok dostępna. Muszę jednak zauważyć, że DCI zmienia się bardzo często i być może coś zostało już tam dodane w tej sprawie. Dodatkowo skonsultowałem tą informację z kolegą pracującym przy wielu międzynarodowych festiwalach i generującym również wiele szyfrowanych paczek DCP: nie słyszał o użyciu tej metody. Co nie
No to na studiach ostatnio mieliśmy projekt przygotowania infrastruktury sieciowej jakiegoś przedsiębiorstwa, usługodawcy. No i mieliśmy pochodzić i popytać jak to wygląda i zrobić "kopie" - czytaj prace własną ;) No i jednym z projektów była infrastruktura Multikina. Tam mają parę specjalnych projektorów które są jednocześnie klientami które pobierają z zewnętrznych serwerów nowe filmy. Gdzie każdy film potrafi zajmować po kilkadziesiąt do kilkuset gigabajtów. Btw, cena takiego projektora 3D sprowadzonego z Niemczech
@criskrzysiu: kina sobie odbijają potężnie tę kasę na popcornie, napojach i innych rzeczach. Uwierz, że na biednego nie trafiło, a biorąc pod uwagę ilość reklam, to ceny są zdecydowanie za wysokie.
@Spider1919: nie tylko w kinach tak robią - to koncentrat, fast-foody też to mają. Cena takiego syfu to dosłownie grosze, a sprzedajesz z takim narzutem, że #januszebiznesu mają mokre sny na samą myśl.
@blutusz: 2 projektory po 2K. O ile dobrze pamiętam to delikatnie przesunięte względem siebie aby wyeliminować screen door effect.
Jeśli chcesz iść na 3D do IMAX-a, to bądź świadom dwóch rzeczy: 1. SW ep7 był kręcony analogiem z obiektywem anamorficznym (daje naturalne, horyzontalne flary, a Abrams to lubi), a to oznacza, że w 3D nie mogli kręcić, więc to będzie konwersja 3D. 2. W analogowym Imax naprawdę dobrze wyglądają jedynie filmy
Komentarze (219)
najlepsze
Ale tylko desperat ogląda takie wyniesione... ( ͡° ͜ʖ ͡°) To już lepiej poczekać na wersję Bluray lub DVD.
Akurat padło na mnie, żebym to dostarczył na dworzec, co było zwycięstwem, bo przynajmniej nie spiesząc się zbytnio mogłem chwilę odpocząć od pracy.
masz szczęście że nie zostałeś zaatakowany przez piratów.
A co do ilości wyświetleń wszystko zapisuje się w logach, a filmy są zabezpieczane kluczami od dystrybutora.
2. Reklamy i trailery kino samo dodaje.
W praktyce jest tam schowany dysk 3,5' w kieszeni standaryzowanej do serwerów kinowych DCP umożliwiających wyświetlanie cyfrowych filmów w kinach.
Pliki które są na printscreenie są to:
MXF'y w których zaszyfrowany jest obraz oraz dźwięk filmu
oraz pliki .xml w których zawarte są informacje o samej paczce DCP. Zawartych w nich informacji nie da się zmienić, ponieważ
@cdrbt: W obrazie filmu nie, ale w obrazie nakładanym na film tak. Kod jest niewidoczny dla człowieka. Zapomniałem nazwy tej technologii, ale takie coś istnieje.
Żeby nie było - technologia DCP ma także masę wad. W razie awarii projektora nie ma możliwości szybkiego przeniesienia filmu z jednego projektora na drugi. Dawniej wystarczyło przenieść rolkę taśmy na inny projektor.
Z tej informacji wynika, że istnieje taki CAP jako "CineFence". Nie znalazłem go jednak w standaryzacji DCI, która jest obok dostępna. Muszę jednak zauważyć, że DCI zmienia się bardzo często i być może coś zostało już tam dodane w tej sprawie. Dodatkowo skonsultowałem tą informację z kolegą pracującym przy wielu międzynarodowych festiwalach i generującym również wiele szyfrowanych paczek DCP: nie słyszał o użyciu tej metody.
Co nie
Podobno na samym środku. Pod warunkiem, że jakieś wielkoludy nie siedzą przed Tobą.
Jeśli chcesz iść na 3D do IMAX-a, to bądź świadom dwóch rzeczy:
1. SW ep7 był kręcony analogiem z obiektywem anamorficznym (daje naturalne, horyzontalne flary, a Abrams to lubi), a to oznacza, że w 3D nie mogli kręcić, więc to będzie konwersja 3D.
2. W analogowym Imax naprawdę dobrze wyglądają jedynie filmy