DirectX 11 będzie na Linux dzięki CodeWeavers i Wine

D9 działa, D11 będzie działać. SteamOS i Linux będzie popularniejszy, a gry łatwiejsze do pisania.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 342
- Odpowiedz
D9 działa, D11 będzie działać. SteamOS i Linux będzie popularniejszy, a gry łatwiejsze do pisania.
Komentarze (342)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
to lepiej kupić Windows, postawić obok Linuxa i się niczym nie przejmować
1. Miec dwa systemy i sie miedzy nimi przelaczac
2. Placic wiecej za drugi system niz za licencje programu
3. Posiadac wyodrebniona czesc dysku na drugi system i uzerac sie z brakiem miejsca na dysku badz lezacym wolnym miejscem odlogiem (brak dynamicznego zarzadzania rozmiarem partycji)
A to wszystko kontra. Kliknij 2x w ikonke gry.
Tu nie chodzi o wydanie DirectX na Linuxa tylko o zaimplementowanie wsparcia do istniejacego juz softu dodajacego warstwe dla aplikacji Windowsowych na Linuxie.
Wine do gier wystarcza jesli zas masz Linuxa na komputerze na
Z tego co wiem to OpenGL jest łatwiejszy do pisania i wydajniejszy. DX jest na rynku tylko dla tego bo to jest produkt M$ i dają go razem z system.
Dowiedz się najpierw coś na temat o którym chcesz pisać.
http://www.extremetech.com/gaming/133824-valve-opengl-is-faster-than-directx-even-on-windows
http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX
https://www.opengl.org/discussion_boards/showthread.php/134814-Why-is-OpenGL-better-than-Direct3D
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
Zreszta sterowniki sterownikami a co z implementacja standardu bezposrednio w urzadzeniu zajmujacym sie renderowaniem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podsumowujac temat nie jest tak plytki jak mogloby sie wydawac ale przezciez dyskutujemy tutaj o API nie o calej reszcie.