@smaky78: @Aesculus: Informacja nieprawdziwa - wróciły, bo swego czasu na polskim rynku przewozów towarowych było duże ssanie na lokomotywy z dopuszczeniem do ruchu w PL.
@graf_zero: Powetrze odpowiada prawie za wszystko - sterowanie stycznikami, nawrotnikiem, wałami grupowymi - wszystko jest napędzane pneumatycznie. Tu konkretnie (przy uruchamianiu odcina kurek, który zasila tylko niezbędne elementy przy starcie) chodzi o zasilenie cylindra napędowego wyłącznika szybkiego (główne zabezpieczenie obwodu WN) oraz zasilenie cylindra pantografu, który zrównoważy siłę sprężyn opuszczających i pozwoli sprężynom podnoszącym unieść pantograf do sieci.
A to zabezpieczenie, które podpierał zapewnia, że pantograf nie opadnie w stanie prądowym
@graf_zero: Przyśpieszenie procedury. Te ciśnieniowe same rozewrą swoje styki gdy mała sprężarka nabije odpowiednie ciśnienie do uruchomienia lokomotywy (0,5 MPa). Generalnie jest to pomijanie dosyć ważnego zabezpieczenia.
A ja w dzieciństwie myślałem, że lokomotywa to taka VIP-limuzyna, w której jeździ tylko maszynista i pewnie ma dużą sofę, telewizor i łóżko w środku. I oczywiście nie musi z nikim dzielić "wagonu"...
Komentarze (109)
najlepsze
@smaky78: o k@??a, ale ktoś mądrą umowę podpisał
Czy jego obejścia procedury (gwałt na technice), wynikał z lenistwa, braku drugiego maszynisty/pomocnika, czy problemów sprzętowych?
W przemyśle nie robię ale nauczyłem się już dawno, ze olewanie procedur to najlepsza droga do awarii i wypadków
A to zabezpieczenie, które podpierał zapewnia, że pantograf nie opadnie w stanie prądowym