@Hrabia_Serek_von_Hochland: jednak lata doświadczenia robią swoje - Kubica jedzie tutaj na pełnym gazie, obejrzałem sobie film w powiązanych z całego rajdu różni kierowcy - w tych samych miejscach co on jadą dużo wolniej i np w tym jednym ewidentnie oblodzonym miejscu kilku w pobocze i śnieg, a Kubica tylko przeszedł częściowo po poboczu bez obrotów, zgaśnięć i tym podobnych. Ten zakręt w którym w tym filmie wyłożyła się nawet załoga techniczna
Z wszystkich serii rajdowych i wyścigowych najbardziej lubię WRC, nie przez Kubicę i żadnego innego kierowcę a przez auta, to jak są skonstruowane i dopasowane to istny majstersztyk, docisk, przyczepność, hamowanie, przyśpieszenie, słowem największe spektrum rajdowych możliwości jakie mogą być, i praktycznie w każdym są świetne :)
http://www.youtube.com/watch?v=gMylLWgaDFU Rajd Finlandii, dla mnie najciekawszy w stawce, przypatrzcie się jak zawieszenie chłonie te (nieraz ogromne) loty, 5-10 metrów a auto dosłownie przylepia się do
@mp88: nie do końca rozumiem tego skrótu myślowego ? W Salonach modeli stricte WRC nie było i nie ma, a jeżeli chodzi Ci o to że "kiedyś wszystko było lepsze" to zwyczajnie nie chce mi się dyskutować i uważam całkiem inaczej :)
Była jeszcze ciekawa akcja na ostatnim, nocnym odcinku. Po skoszeniu słupka jeden z przednich reflektorów się urwał i zaczął świecić Kubicy w oczy. Przez co przestrzelił jeden z zakrętów, przyorał trochę pola ze swojskim "ja #!$%@?" na ustach :)
Ale oglądać jak mistrzowsko wychodzi z pozornie beznadziejnych i gwarantujących dzwona normalnym kierowcom sytuacji, to czysta przyjemność. Można mówić, że auto świetne, że opony, że zawieszenie, że moc itd, ale tak naprawdę to jest czysty skill najwyższej klasy. Widać też, że nie przegina pały, zakręty bardzo niebezpieczne jak 1:54 jedzie bardzo wolno, znacznie poniżej maksa, bo wie ile ma do stracenia. A niektóre (większość) na pełnej, bez wyrzutów sumienia :).
Pamiętaj Robert, że Monte to nie Janner. Monte nie wybacza takich akcji - tam z jednej strony jest ściana ze skał a z drugiej skarpa ze skał na 500m w dół.
@rswrc: Janner to nie Monte. Janner to trening przed Monte Carlo - po to na Jannerze tak zasuwa, żeby na Monte Carlo móc robić to w sposób bardziej kontrolowany.
Ale niech i tak uważa, ten facet to wzór i życzę mu tylu met co startów.
Ostatni etap w wykonaniu Kubicy to był czysty majstersztyk :)
Zostały mu tylko opony z kolcami i zimówki. Postanowił założyć je "na krzyż". W trakcie jazdy odpadł mu jeden z reflektorów (etap był rozgrywany w ciemnościach), który świecił mu w oczy przez co wyleciał z trasy, a pomimo tego wygrał z przewagą 30 sekund :)
Tak mnie ciekawi, dlaczego lusterka boczne są w połowie drzwi? To ma jakieś techniczne uzasadnienie czy
@cfani4k: Samochód WRC jest inaczej wyważony niż cywil, także fotele kierowcy i pilota są wysunięte do tyłu - mniej więcej środek kabiny. Być może to powoduje przesunięcie lusterek, by kierowca miał je bliżej.
@cfani4k: Fotele w rajdówkach sa o wiele bardziej cofnięte niż w cywilnych samochodach przez co lusterka są cofnięte. Lusterka są też wymogiem do homologacji, którą te auta w większości maja aby przejeżdżać z os na os.
Komentarze (80)
najlepsze
Może kiedy AMA by zrobił :D
@pw1:
Najlepszy dowód ewolucji :P
http://www.youtube.com/watch?v=gMylLWgaDFU Rajd Finlandii, dla mnie najciekawszy w stawce, przypatrzcie się jak zawieszenie chłonie te (nieraz ogromne) loty, 5-10 metrów a auto dosłownie przylepia się do
Ale niech i tak uważa, ten facet to wzór i życzę mu tylu met co startów.
Zostały mu tylko opony z kolcami i zimówki. Postanowił założyć je "na krzyż". W trakcie jazdy odpadł mu jeden z reflektorów (etap był rozgrywany w ciemnościach), który świecił mu w oczy przez co wyleciał z trasy, a pomimo tego wygrał z przewagą 30 sekund :)
@cfani4k: Samochód WRC jest inaczej wyważony niż cywil, także fotele kierowcy i pilota są wysunięte do tyłu - mniej więcej środek kabiny. Być może to powoduje przesunięcie lusterek, by kierowca miał je bliżej.
Był kiedyś wykop o tym, niestety link do filmu już nie działa http://www.wykop.pl/link/715281/balans-samochodu-cywil-vs-wrc/