Rowerowe Tips & Tricks dla początkujących i średniozaawansowanych
Oto mój tekst dotyczący utrzymania roweru. Porady są zebrane z gazet, for internetowych, własnego doświadczenia i przypadków znajomych, którzy często z niewiedzy uszkadzali nieodwracalnie swój sprzęt. Mam nadzieję, że się przyda. Koszty niewielkie, a korzyści widać od razu. Dziękuję za uwagę i uwagi
bardakon z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 263
Komentarze (263)
najlepsze
Słoma z butów Ci wystaje. Zakop za prostactwo.
"To taki odpowiednik wiejskiego szpanu i białych kozaczków,"
Znowu prostactwo z Twoje strony. Miałem niedawno wywrotkę i trzeba było założyć kilka szwów. Chirurgiem, który to zrobił była kobieta w białych kozaczkach, mało tego, przyszła po pięciogodzinnej operacji ratującej komuś życie.
Nie
" Tobie wystaje wiejski tuning z butów, skoro full dla Ciebie jest spoko,"
Tak, jest spoko - niech każdy jeździ na czym mu pasuje.
A Tobie kto dał prawo do oceniania innych? I to jeszcze na podstawie roweru czy stopnia jego amortyzacji. Rozumiem, że jak ktoś ma full suspension to ma zakaz wjazdu do miasta? Czy może ma kupić drugi rower - sztywniaka, na którym 'wypada' poruszać się po mieście.
1. Rower górski służy do jazdy w terenie a nie wyłącznie w górach, bo nazywa się "górski". A wydaje mi się, że krajobraz Polski, to w sporej części lasy i inne tego typu atrakcje, więc jak najbardziej jest bzdurą pisanie, że góral się nie przyda. Co do rowerów z pełnym zawieszeniem
@bardakon: Z tą małą różnicą, że "góralem" pojeździsz po mieście, a miejskim w góry nie ma się co pchać. ;)
Tarcze hamulcowe są magicznym czymś dzięki czemu hamulec się nie zapowietrzy po zdjęciu koła i wciśnięciu klamki - bujda(po prostu ciężko będzie rozszerzyć klocki - czasem nawet nie możliwe bez rozkręcenia zacisku)
Zmiana łańcucha co 100km na inny z trzech - fajnie prawie co dzień muszę zmienić łańcuch MHM:) zgodzę się co 500 i jeśli osprzęt jest drogi.
zakop
Ta chyba jak by ktoś sie przesiadł z 2,5 terenowych na 1,5 slicki...
Bullshit. I po 100km nie opłaca sie
co do myjki - omijasz stery suport i łożyska kół - resztę śmiało można z daleka obmyć
Cross to golas, tak jak składa się kompa - dokładasz wedle uznania co ci potrzebne. Ja dołożyłem tylko koszyk na bidon i minisakwę na telefon i śmigam. Te 2-3kg dodatkowego balastu robią różnice
Lampki rowerowe jeżeli ktoś jeździ tylko w dzień to zbędna rzecz, lusterko kwestia osobista - imho lepiej
W spinki nie inwestuje, bo i tak mały skuwacz trzeba wozić/mieć.
Tak SPD nie są niebezpieczne.
@Gej: Że co? Ja mniej więcej po roku jazdy po mieście, czyli około 5-6 tys. km mam napęd do wymiany. A wcale nie ważę 120 kg...