Opony od dragsterów mają specjalną budowę. Mają cienkie ścianki, dzięki czemu łatwiej zmieniają swój kształt w czasie jazdy. Gdy pojazd tego typu zaczyna się rozpędzać opona dzięki sile odśrodkowej zwiększa swoją średnicę, oraz zmniejsza szerokość bieżnika - działa to jak dodatkowe, bardzo delikatne przełożenie. Na początku natomiast opona ma mniejszą średnicę, a większą szerokość, czyli większą powierzchnię styku z podłożem, co pozytywnie wpływa na rozpędzanie pojazdu.
@nasedo: Jako specjalista powiem wam, że opony od dragsterów mają specjalną budowę. Mają cienkie ścianki, dzięki czemu łatwiej zmieniają swój kształt w czasie jazdy. Gdy pojazd tego typu zaczyna się rozpędzać opona dzięki sile odśrodkowej zwiększa swoją średnicę, oraz zmniejsza szerokość bieżnika - działa to jak dodatkowe, bardzo delikatne przełożenie. Na początku natomiast opona ma mniejszą średnicę, a większą szerokość, czyli większą powierzchnię styku z podłożem, co pozytywnie wpływa na rozpędzanie
Nie znam się, ale zastanawia mnie tylko w jaki sposób, przy tak wielkiej mocy, opona trzyma się na feldze... Nie spada i nie obraca się... Czy one są jakoś przymocowane dodatkowo? W sensie opona do felgi?
Komentarze (60)
najlepsze
(Nie jestem specjalistą ;) - na
http://www.wykop.pl/link/503151/racing-in-slow-motion-piekno-wyscigow/
http://www.wykop.pl/link/1202649/racing-in-slow-motion-iv/najlepsze/
Niezłe siły oddziaływają na opony.
Pozdrawiam
Komentarz usunięty przez moderatora