Chiny stworzyły nową baterię litowo-żelazowo-fosforową (LFP)
Zasięg samochodu elektrycznego 1000 km. Ładowanie do 60% w 10 minut. Brzmi zbyt dobrze by było prawdziwe, ale może? Mamy bingo w tm tygodniu?
av18 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 40
- Odpowiedz
Zasięg samochodu elektrycznego 1000 km. Ładowanie do 60% w 10 minut. Brzmi zbyt dobrze by było prawdziwe, ale może? Mamy bingo w tm tygodniu?
av18 z
Komentarze (40)
najlepsze
W zeszlym tyg i 2 tyg temu tez było takie bingo
1000km, przy zużyciu 20kWp/100km daje pojemność 200kWh. Czyli tyle ile dom jednorodzinny w 2 tygodnie.
60% to 120kWh w 10 min
Przeciętna ładowarka ma 800V i aby naładować 120 kWh w ciągu 10 minut, potrzebna jest ładowarka
@albin_kolano: Kiedys tez nie bylo zadnej szansy zeby zrobic infrastrukture na tylke gestej sieci stacji benzynwych zeby kazdy mogl zatankowac, zeby odleglosci miedzy stacjami nie przekraczaly 20 km. Przeciez taka stacja to koszty, a jak dowiezc do niej paliwo tak zeby sie nie skonczylo, itd, itp...
Chińczycy nieco to dopracowali ale niczego rewolucyjnego nie wymyślili.
Chodzi o to, że akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy ma 3 razy mniejszą pojemność przy tej samej wadze co akumulator litowo-niklowo-manganowy.
Poza tym ma same zalety, jest do 6 razy trwalszy (w sensie wytrzymuje 6 razy więcej cykli ładowania), nie
[x] czas ładowania będzie taki jak czas tankowania
[x] będzie ważyła tyle co pełny zbiornik paliwa
[o] pozwoli na przejechanie tyle ile przeciętny samochód na zbiorniku paliwa
[x] będzie można ją ładować bez utraty pojemności przez 20 lat, tak jak zbiornik paliwa, w dowolny sposób choćby i po "5 literków" albo jak kto woli "do pełna proszę"
No jak ktoś robi 400km codziennie to zgoda. Jeśli nie to ja w życiu nie chce elektryka który się ładuje tak długo jak spalina bo licząc czas do najbliższej stacji to jest dla mnie co najmniej kilkanaście minut. Obecnie tankuje elektryka 5s bo tyle trwa podłączenie wtyczki.
@wredny_gad
Pełny zbiornik to 40 litrów czy 66?
@kwanty
@kopawdupeswiniom: Ta nowa technologia LFP ma zaledwie 200 Wh/kg, przy NMC wielkośći 250-280 Wh/kg. Jej zaletą jest o wiele niższa cena.
Z kolei sodowo-jonowe mają gorszą sprawność niż LFP ale są jeszcze tańsze - więc doskonałe do magazynów energii, chociaż do samochodów też je chcą używać, jakoś
No ciekawe czy się wyrobisz z tym magazynami czasowo i cenowo.