Gry Doomopodobne to coś czego Amigowcy w połowie lat 90ych pożądali, sam Carmack stwierdził że Doom na Amigę nie jest możliwy z powodu sposobu w jaki komputer generuje grafikę, ale to nie powstrzymało zapaleńców którzy postanowili pokazać Carmacowi że się myli, jedną z takich gier był Gloom.
@POPCORN-KERNAL: gloom technologicznie był na poziomie Wolfa3D. Doom to zupełnie inna liga i nawet na A1200 nie było szans na zrobienie gry w jego stylu.
@makaronzjajkiem: No nie do końca. To inne silniki ale Doom i tak tylko udaje 3D i wcale nie jest tak mocno oddalony technologicznie od Wolfa. Wizualnie Gloomowi bliżej do Dooma niż do Wolfa i fakt technologicznie może się wydawać, że mu bliżej ale technologia rysowania świata jest całkowicie inna i raczej nie powinno się tego tak porównywać. To właśnie Doom rysuje świat podobnie do Wolfa, Amiga robi to zupełnie inaczej. I
@POPCORN-KERNAL: feature set Glooma jest bardzo ubogi. Doom potrafił udawać poruszanie się w każdej osi (schody i piętra), Gloom jest płaski jak deska. Jedyne co robiło w nim wrażenie, to tekstury i obracające się elementy „geometrii”. Nie ma co się oszukiwać, Amiga nie nadawała się do tego typu gier, a to że lepiej dawała sobie radę z „prawdziwą” grafiką 3D też mało znaczyło, bo wydajność była marna i gry tego typu
Amiga nie nadawała się do tego typu gier, a to że lepiej dawała sobie radę z „prawdziwą” grafiką 3D też mało znaczyło, bo wydajność była marna
@makaronzjajkiem: no właśnie nie dawała sobie lepiej rady z grafiką 3d. Konwersja do grafiki planarnej zżera tyle że chodziło to jak chodziło, czyli słabo. Do gier 2d ok.
@DrBulgot: Amiga dawała sobie lepiej radę z renderowaniem prawdziwej grafiki 3D z płaskim cieniowaniem niż IBM PC z podobnego okresu. 68000 spokojnie przeganiało w tego typu zastosowaniach 286, nawet 68C20 wygrywało z podstawowymi 386, ale Motorola nie miała odpowiedzi na 486 i Pentium. Taka A1200 w momencie premiery miała w środku antyczne komponenty, a trzymanie się architektury (utrzymanie wstecznej kompatybilności, która nie była mocną stroną tego sprzętu) zablokowało możliwości rozwoju platformy.
@makaronzjajkiem: jak nie mają podejścia? A akceleratory z MC68030/040/060 to niby co było? Render na gołej A500 z 7 MHz prockiem? Chłopie, wtedy to był masochizm - dziubałem na prawie gołej A600 coś w Real 3D i to było nieporozumienie xD
@DrBulgot: akurat A600 to był elektrozłom w momencie premiery. Kompatybilność słaba, procesor sprzed dekady, cena też wygórowana. Mówię o porównaniu Amigi do sprzętu z tego samego okresu i IBM z 286 wypadał przy niej bardzo słabo jeśli chodzi renderowanie 3D (znowu przykład Elite). A co do rozszerzeń z 68030 i 68040, o ile trzydziestka miała jeszcze sens, o tyle czterdziestka wyszła za późno i była zbyt droga. A takie 68060 to
#amiga #retrogaming #gamedev #ciekawostki #retrocomputing
źródło: wolf
PobierzRTG ZZ9000
@makaronzjajkiem: no właśnie nie dawała sobie lepiej rady z grafiką 3d. Konwersja do grafiki planarnej zżera tyle że chodziło to jak chodziło, czyli słabo. Do gier 2d ok.
Render na gołej A500 z 7 MHz prockiem? Chłopie, wtedy to był masochizm - dziubałem na prawie gołej A600 coś w Real 3D i to było nieporozumienie xD