Wpis z mikrobloga

@Colos: W samym blenderze ca. 3 lata, grafiką zajmuję się około 8, ale miałem spore przerwy, więc powiedzmy... 6 lat. :) Uprzedzając ewentualne pytania, jestem samoukiem.

Co do wygody blendera. Masz rację, ale tylko wtedy, kiedy przyłożysz się do poznania klawiatury. 4 razy podchodziłem i w końcu się udało. :)
@loczyn: Pokaż gdzie dokładnie. :) Rzeźbiłem na bazie szkiców anatomicznych stąd. Wierzę, że wiele mogłem pominąć, ale nie nazwałbym jednak tego kwiczeniem. :) (leżeć sobie może :D)

ps: co do nauki, zgadzam się. Jeszcze dużo przede mną.

pps: jak Ci się chce, to wypalcuj mi to na priv. :)
@themindcrusherHS: To Anatomy4sculptors bieda

Na szybko co bym poprawił http://i.imgur.com/H93bPKM.png

Popatrz sobie na pracę Berniniego czy Michała Anioła.

Wierzę, że soft ogarniasz, ale sam fach artystyczny musisz podkręcić.

Albo dużo samemu postudiować historii sztuki (malarstwo i rzeźba), rysunek, fotografia, albo przejść się na studia.

Przy okazji - nie bierz tego co mówię do siebie, daje te uwagi bo chcę Ci pomóc.
@loczyn: Popracuję nad szyją, faktycznie, źle poprowadziłem mięśnie. Nad mostkiem również posiedzę, choć próbowałem 3 razy i wyszło mocno żydowsko... To jest (jak zauważyłeś) wietnamczyk jednak. :) Zastanawiam się, czemu nie wytknąłeś mi kardynalnego błędu przy uchu, a wyłącznie jego pozycję (która imho jest ok). Ucho jednak też poprawię do nastepnego wpisu. ;)

Masz jeszcze jakieś nazwiska rzeźbiarzy, którymi warto się inspirować? (jestem w tym zupełnie zielony).

Dziękuję za konstruktywną krytykę,
pracuj dalej i ucz się anatomii


@Veezen: Tak też robię. :)

Jak już pisałem, jest to moje pierwsze, poważne podejście do tematu sculptingu. Do tej pory zajmowałem się Hard Surface Modellingiem, niedawno zakupiłem tablet i postanowiłem zabrać się za organikę i rzeźbienie. Podstawy obsługi dłutka znam z Mudboxa, którym bawiłem się kiedyś chwilę, teraz tylko pozostaje ciężka praca i anatomia. Macie jakieś strony/poradniki godne polecenia może?

@loczyn
@themindcrusherHS: Poradniki znajdziesz praktycznie wszedzie, ale odpowiednią metode rzeźbienia sam musisz wystudiować, dużo osób wyspecjalizowało w poradnikach swoją własną metodę rzeźbienia i nie zawsze będzie ona łatwa do zrozumienia.

Proponuje na początku poszperać po różnych forach graficznych, sprawdź jak ludzie rzeźbią i wzoruj się na ich pracach. Warto też mieć tą podstawową wiedze anatomiczną, rzuć okiem na zygotebody.

Rzeźbiarstwo cyfrowe to cieżki kawałek chleba, bo wymaga sporo nauki i pracy. Jeśli
@themindcrusherHS: Powiem Ci tak, sculpt jest BARDZO MOCNO skorelowany z rysunkiem. Potrenuj go,

może jakiś concept art? Polecam deviant arta, może na CGcookie http://cgcookie.com/concept/ ?

Sculpt możesz się uczyć, ale uczenie się sculptu to raczej narzędzi niż tego co potrzeba.

Polecam też Anatomia dla Artystów - Sarah Simplet

Wygooglaj sobie może na Wiki włoskich rzeźbiarzy i zobacz co oni tam dłubali. Imho znali się na robocie ;)

ps. Zygotebody polecam tylko
@Veezen: Tak to prawda.

@themindcrusherHS: Tak jak mówi Veezen - fałdy na skórze czyli to co tam dłubiesz tym Standard brushem wynikają z trzech rzeczy:

Największe - od kości,

pośrednie od mięsni,

najdrobniejsze (wrinkles) to od zmarch czyli jak skóra nachodzi na skórę.

Skóra sama z siebie nie ma grubości, to taki "lateks" naciągnięty na kości i mięśnie, więc nie rób nigdy pagórków tam gdzie pod skórą nie występuje kość