Wpis z mikrobloga

Na wstępie - tak, nie znam się w ogóle. Niemniej z nudów chciałem sobie coś posłuchać, cokolwiek. Zaopatrzyłem się zatem w najbardziej budżetowy i amatorski towar, czyli SDR dwójka, antenka teleskopowa 48cm i do tego około 3m byle jakiego drutu miedzianego. Mocuję to wszystko na ramie okna dachowego, antenka lekko przechylona, drut leży na dachu spadzistym (spad lekki). Do tego 3m kabla usb i to leci do kompa. Całość mnie kosztowała z 5-6 dych, bo drut znalazłem w piwnicy, a reszta od chińczyka. Nie spodziewałem się niczego poza radiem, ale! Komunikaty z wieży lotniska (oddalone 30km) wyłapałem, czujniki pogodowe też, a i jakieś PMRy tam wpadły. Oczywiście szumy tragiczne, no ale zawsze jakiś tam fun był. Obawiam się, że zaczynam się wkręcać i trzeba będzie zbudować jakiegoś dipola i zainstalować na dachy na stałe, polecacie na to jakiś poradniczek?
#krotkofalarstwo
RaciczkaEntertainment - Na wstępie - tak, nie znam się w ogóle. Niemniej z nudów chci...

źródło: 1000007004

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@RaciczkaEntertainment: No bez trollowania. Bo ile można słuchać służb czy dzieciaków na PMR? Frajdę daje wołanie DX'ów i jak ktoś z drugiej półkuli odpowiada na to wywołanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@RaciczkaEntertainment: Więc jak chcesz sobie posłuchać lepiej zakresu VHF/UHF zamocuj na obejmy kominowe kawałek masztu i na nim zainstaluj np Diamond X510 lub dowolny tańszy klon np Radiora, może też być coś mniejszego np x300 czy tam x200 i tak będzie znacznie lepsze od tego co masz. Do tego jakiś porządny przewód - jak będzie krótki np nie więcej jak te 10m to możesz dać coś cienkiego np H155. Jak
  • Odpowiedz
  • 1