Wpis z mikrobloga

Dziękuję za odzew. Zgodnie z prośbą zakładam tag #customzesmietnika, żeby nie wołać i nie zawracać tyłka. Zrobię to tylko raz.

Wczoraj spędziłem kilka godzin w warsztacie i efekt jest lepszy niż się spodziewałem, ale o tym niżej.

Co to za gitara i po co to robię?

Wczoraj poświęciłem kilka godzin na zdjęcie powłoki poliuretanowej oraz lakieru tak by dostać się do surowego drewna. Od razu zaznaczam, że jestem amatorem i wszystko robię sam tyle tylko, że mam dostęp do... powiedzmy "warsztatu", narzędzi oraz porady osoby która coś nie coś zajmuje się renowacją starych rzeczy. Zacząłem od potraktowania powłoki chemią widoczną na zdjęciu, jako tako to schodziło, ale bez jakiegoś super efektu. W ruch poszła szlifierka mimośrodowa. Zdziwiłem się ponieważ pod grubą powłoką czarnego poliuretanu był twardy, bezbarwny lakier a pod nim jeszcze coś xd. Udało się wszystko zedrzeć, wyszlifować, brzegi postanowiłem jednak zaokrąglić ponieważ oryginalnie była tam wklejona jakaś plastikowa ramka która zaczęła się strzępić więc trzeba było się jej pozbyć. Spodziewałem się sosny czy innego miękkiego drewna... co to jest nie mam pojęcia, ale ku mojemu zdziwieniu drewno jest dosyć twarde, włókna nie wyłażą, dobrze się szlifuje. Wygląda to na tyle obiecująco, że zamiast kryjącego lakieru zacząłem myśleć o czymś półtransparentnym, żeby wzór drewna mógł być dodatkowych smaczkiem.

Pierwsza nieplanowana wcześniej przeróbka - trzeba będzie wyfrezować większa przestrzeń pod mostek. Kupiłem Gotoha clasic - wymiarami i kształtem zgadzało się z chińskim badziewnym tremolo (przede wszystkim zależało mi, żeby trzymać jako tako menzurę), ale jednak gotoh jest większy i bardziej się będzie wychylać.

#gitara #gitaraelektryczna