Wpis z mikrobloga

Hello! Mam obecnie 3 obiektywy do Sony A7 III.

1. Sony 50mm 1.8

Ten uwielbiam. Portrety wychodzą super. Nie był drogi, a robi robotę.

2. Sony 28-70mm 3.5-5.6

Ten mi średnio siedzi, jest ciemny i nie ma takiego fajnego rozmycia jak Sony 50mm. Dostałem go z aparatem.

3. Viltrox 14mm 4.0

Fajny do fotografii ulicznej i zabawy, ale chyba jednak za szeroki. Natomiast cena była świetna.

Pytanie: czy jest jakiś obiektyw, który zastąpi mi te 3 powyższe? :) Jestem początkujący i się zastanawiam :)

#fotografia #obiektywy #photography
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@KlawiaturowyKomandos: u mnie zwykle zapięty Sony 24-105G F4 OSS świetny jakościowo, szybki af, dobrze się sprawdza w wideo, foto
Nie ma cech każdego z wymienionych przez Ciebie szkieł bo to raczej niewykonalne technicznie ale jest na tyle uniwersalny że szkła inne (głównie jaśniejsze) wyciągam od wielkiego dzwonu kiedy to na prawdę konieczne. Stała jasność przy zoomie to też fajna sprawa szczególnie w wideo
  • Odpowiedz
@KlawiaturowyKomandos: no i ma stabilizację która w połączeniu ze stabilizacją w body daje świetne efekty. Nawet w dość słabych warunkach oświetleniowych i przy dłuższych czasach naświetlania z ręki dostajesz ostre jak żyleta zdjęcia nawet w górnym zakresie ogniskowej
  • Odpowiedz
@KlawiaturowyKomandos: to zależy gdzie będzie obiekt który fotografujesz i gdzie ty będziesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) jeśli z drugiego końca boiska chcesz zrobić portret to i 300mm może być za mało. Ja bym powiedział że tak 200mm to minimum. Jak obiekt będzie blisko to te 105 też będzie ok. Mówię o boisku do kosza bo przy piłce nożnej to wiadomo że nawet 600mm może być konieczne.
  • Odpowiedz
  • 1
@KlawiaturowyKomandos: standard zoom to 70-200 2.8 i szybki AF. Można też iść w stronę 100-300 lub 60-400 ale już bez stałego światła. Na hali jest różnie i najgorsze warunki są przy wyłączonym świetle i świetle dziennym.
  • Odpowiedz