Wpis z mikrobloga

Cześć,
zrobiłem upgrade mojego Eskera 1.0 do GRX400 i mam problem z odpowietrzeniem hamulców. Jest to moja pierwsza hydraulika, więc nie mam żadnego doświadczenia - zapoznałem się z tematem przez poradniki na YouTube.
Po moim "odpowietrzaniu" klamki są całkowicie miękkie i nie mogę znaleźć na to rozwiązania. Robię to tak:
1. Rower poziomo na uchwycie
2. Ściągnięte koła
3. Wyciągnięte klocki i wsadzona gruba blokada
4. Lejek przykręcony do klamki a w nim odrobina płynu
5. Strzykawka z płynem bez pęcherzyków podłączona do odpowietrzania zacisku, odpowietrznik poluzowany o +- 1/4 obrotu
6. Przepychanie płynu aż wyjdą wszystkie bąbelki stukając przy tym w przewody, zacisk, klamkę.
7. Zamknięcie odpowietrznika
8. Naciśnięcie kilka razy delikatnie klamki
9. Wykrecenie lejka i zamknięcie śrubą klamki

Robiłem to już kilka razy, za każdy razem kończę jak w płynie w lejku nie widzę już bąbelków tylko po prostu zaczyna się przelewać i dalej klamki są miękkie. Szukając rozpaczliwie rozwiania i nieszczelności robiłem sztucznie ciśnienie w układzie wciskając na siłę wciśniętą strzykawkę z płynem i klamka była twarda, dlatego założyłem, że to raczej nie problem z nieszczelnością.

Co mogę jeszcze zrobić w takiej sytuacji? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę! ;)

#serwisrowerowy #gravel #rower
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PierwiastekZdwoch: w momencie gdy masz blokadę nadal masz miękkie czy twarde? wtedy powinny być twarde.
po założeniu klocków one się muszą delikatnie wysunąć i może klocków już nie ma? przez co one będą za głęboko wychodziły i klamka miękka.
Możesz założyć koło, klocki, zostaw lejek i naciśnij kilka razy aby się płyn uzupełnił. Będzie trochę go wtedy więcej.

Obstawiam jednak, że gdzieś jest
  • Odpowiedz
@jagodowy_krol: dzięki za odpowiedź!

Klamka niestety wpada całkowicie jak mam blokadę, nawet nie doszedłem do etapu zakladania klocków czy ustawiania zacisku do tarczy.