Aktywne Wpisy

krolowa_lodu +12
Nie chcesz dzieci nie ma problemu- nie wyciągaj łapę po emeryturę. Twoje składki które obecnie płacisz pójdą na pokrycie długu państwa, który wziął się stąd że emerytury dostali ci co nic nie wpłacili do systemu. Kto jest na to gotowy? Bo to jest prawdziwy warunek KONIECZNY bezdzietności. Jeśli tak to szacun i szerokiej drogi.
#bezdzietnosc #demografia #zus #dlugpubliczny #antynatalizm
#bezdzietnosc #demografia #zus #dlugpubliczny #antynatalizm

PeriodFromVaginax9 +590

![Wielki upadek SCT. Czy STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU znikną? [RAPORT 2026]](https://wykop.pl/cdn/c3397993/f8d1181eea3b48e30418ff6f39c0d8607f2989690ec87358cd6550b3e61829fa,q80.jpg)

Montuję pompę ciepła w rodzinnym domu mojej żony, gdzie mieszka teściowa i jestem już cały zielony, więc piszę do wykopowej braci o pomoc. Zrobiłem OZC, wyszło zapotrzebowanie 12,5kW przy -20 stopniach (III strefa klimatyczna). Dom z 1986 r., 10cm styropianu, wymienione okna (dwuszybowe), docieplony stropodach (25cm mikrocelulozy), typowa kostka z płaskim dachem 210 m2 ogrzewanej powierzchni, wiec nie mało + 51 m2 nieogrzewanej piwnicy (połowa podłogi na gruncie, połowa na piwnicy). W łazienkach podłogówka, wszędzie indziej kaloryfery aluminiowe, żeberkowe. Co tam dokładnie siedzi pod posadzkami, to ciężko powiedzieć – budowane w czasach jak nic nie było, potem remontowane i modernizowane przez teścia, który zmarł 5 lat temu. Generalnie w zimę idzie max 45 stopni na kaloryfery, żeby utrzymać te 21 stopni w domu. PC ma być jedynym źródłem ogrzewania domu. Teraz siedzi kocioł na ekogroszek do którego muszę regularnie jeździć i ogarniać go teściowej, czego mam serdecznie dosyć.