Wpis z mikrobloga

Mam okap kuchenny Ciarko Aura i płytę Samsunga ze smartthings. Dodałem sobie smartthings do #homeassistant i pomyślałem, że mógłbym zrobić sobie też automatyzację dla okapu tak żeby włączał się kiedy palniki płyty są uruchomione. Okap w tym momencie nie jest smart, jest sterowany przez (z-----e) gesty i pilota. Niestety nie udało mi się znaleźć jak pilot komunikuje się ze sterownikiem. Wiem, że żeby pilot komunikował się ze sterownikiem trzeba go sparować więc możliwe, że są wysyłane jakieś unikatowe kody. Nie znam się dokładnie.
Trochę próbowałem z chatem i doradził żeby założyć Shelly PLUS i4 między kontrolerem a silnikiem. Otwarłem klapkę w okapie i zobaczyłem kostkę taką jak na zdjęciu. Czy faktycznie ma to sens żeby w miejsce połączenia podłączyć kontroler? Czy ja dobrze rozumiem, że kontroler powinienem podłączyć pomiędzy jedno gniazdo i drugie? Tzn kupić takie kabelki, jeden podłączyć od kostki do kontrolera a drugi od kontrolera do drugiej kostki? Będę wdzięczny za porady!

#diy #smarthome #elektronika #inteligentnydom
m4kb0l - Mam okap kuchenny Ciarko Aura i płytę Samsunga ze smartthings. Dodałem sobie...

źródło: IMG_0768 Duży

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@m4kb0l: weź multimetr i zobacz najpierw który pin jest masą (do tego będziesz pewnie potrzebował lepszego dostępu do elektroniki, prawdopodobnie któryś skrajny) a później mierz napięcie po kolei przy włączonym i wyłączonym okapem ewentualnie przy różnych prędkościach.
Może znajdziesz kanał PWM albo jakieś +5V to wtedy możesz się wpiąć esp32 i tym sterować

Spróbuj też napisać do nich email, nie zaszkodzi a może jednak podadzą pinout
  • Odpowiedz
@m4kb0l: to o czym mówię jest mniej więcej w 5 minucie: https://youtu.be/ZmZuKA-Rst0?si=F9WXaeKBhr8TVEwt