Wpis z mikrobloga

#leasing #auto #motoryzacja #samochody #wynajemdlugoterminowy #wynajem #wynajemsamochodu

Mirasy jak to jest, bo jestem zielony. Chcę w końcu wziąć jakąś furę w leasing (narazie jak abonament bo całe pieniądze jakie mam w maju wydam na chałupę - a ze względu na jej lokalizację muszę mieć samochód).

Co przykuło moją uwagę to ostatnio grupa na FB na której ludzie ogłaszają że oddadzą cesję: m.in tych długoterminowych wypożyczeń. Czasami zawarte jest w tym AC. Ja mam 29 lat (w tym roku 30), prawo jazdy dopiero rok. Rozumiem, że to nie ma znaczenia i nie dopłacam nic do tego AC?

Druga sprawa to oczywisty zwrot po wynajmie długoterminowym. Rozumiem że przejmując cesję samodzielnie musze sprawdzić samochód czy jest w 100% sprawny, nie ma żadnych rysek/wgnieceń itd. bo przy zwrocie ja będę za to odpowiadał, tak? Czy powszechną praktyką w takim wypadku (przejmowania cesji) jest jechanie z właścicielem do serwisu w ramach owego sprawdzenia? Jakieś dodatkowe uwagi przy przejmowaniu takiej cesji? Myślałem nad wynajmem na 24 miesiące (bo takie są z reguły minimalne) ale w sumie to mogę wziąć od kogoś, z drugiej ręki na krótszy okres
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Poszukaj sobie na YT jak Petrolhead oddawał Pełgota po wynajmie, skasowali go na kilkanaście tysięcy. 😎

@ordynarny_cham: Oglądałeś w ogóle ten film? Nie "oddawał po najmie", tylko na swoje życzenie przedwcześnie rozwiązał umowę. To policzyli go zgodnie z TOiP i wtedy tak, cały deal stał się mega nieopłacalny. Wystarczyło dokończyć umowę albo zrobić cesję
  • Odpowiedz
@BShKF: Należy wspomnieć, że sprzedaż tego auta przez wynajmującego oraz wyliczenie dopłaty jak i identyfikacja tej "szkody" na dachu też była bardzo uczciwa.
  • Odpowiedz
@pionas1337: aby do tej cesji doszło to bank musi się zgodzić, sprawdzają po prosu Ciebie jako zwykłego klienta,
to nie jest tak, ze Ty coś możesz dogadać z osobą która aktualnie leasinguje samochód,