Wpis z mikrobloga

Cześć, jestem początkujący, biegam od 3 miesięcy 3-4 razy w tygodniu, oglądałem filmy odnośnie trenowania itp. Wiele informacji kieruje do tego samego, czyli 2 strefa tętna i budowanie bazy tlenowej. U mnie ten zakres tętna to mniej wiecej 113-132, zastanawia mnie czy w tym przedziale powinna się znajdować średnia z całego treningu czy też powinienem utrzymywać się w tym zakresie przez większość treningu? Problem w tym, że u mnie już szybszy marsz powoduje że zaczynam przekraczać tętno 132, nawet najwolniejszy trucht w tempie marszu 6km/h powoduje wzrost tętna do 150+, nie mówiąc już o biegu, wtedy poniżej 165 nie schodzę. Czy to normalne na początku drogi z bieganiem i potrzeba lat wytrenowania aby organizm spokojniej reagował na tego typu wysiłek? Pozdrawiam
#bieganie #sport
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@noob_biznesu: Jak biegasz tylko 3-4 razy w tyg to daruj sobie tzw. podział 80/20 czyli 80% bazy i 20% jakości. Poza tym to normalne, że początkujący będzie miał wysokie tętno i dla ciebie już żwawy spacer będzie powodował zone 2. Biegaj narazie jak biegasz i nie przejmuj się tętnem, musisz poprawić swój ogólny "fitness" co naturalnie się stanie i tętno się obniży jak będziesz biegał i powtarzał w kółko sumiennie
  • Odpowiedz
@noob_biznesu: Wiele informacji do tego kieruje, że trzeba biegać baze w drugiej strefie, bo każdy pseudoinfulencer biegowy bazuje na tych samych informacjach od innych pseudoinfluencerów, do tego jeszcze bazując na chat-gpt który też bazuje na tych pseudoinfluencerach xD

I tak się kręci festiwal s----------a xD

Wychodź biegać, spokojnie, tak żeby nie umierać po 500m i spokojnie bedziesz się rozwijał tlenowo.
  • Odpowiedz
  • 0
@dsomgi00: @dsomgi00 Ok, czyli jest trochę tak jak myślałem, bo ja z tych co wstali od komputera i ubierając buty do biegania już mam 110 xD dziękuję za odpowiedź, będę biegał po prostu tak jak czuje żeby się rozwijać i coś po prostu robic, pozdro