Aktywne Wpisy

phantom-love +277
Niesamowite jaką ruscy przykladają uwagę, żeby tworzyć pierdyliard profili i wstawiać wszędzie praktycznie ten sam tekst
D--a to już im się pali z każdej strony
D--a to już im się pali z każdej strony
źródło: Screenshot_20251110_065209_Facebook
Pobierz
PIAN--A_A--KTYWNA +259
Zasady znacie
#glupiewykopowezabawy
#glupiewykopowezabawy
źródło: temp_file898525130374191316
Pobierz




Gdzie w Warszawie brakuje komunikacji miejskiej najbardziej, czasami przez brak dróg, mostów, wiaduktów? Według mnie często tory kolejowe na powierzchni są przeszkodą a mała liczba wiaduktów nad torami i przejść jak ta zbudowana przez tory linii wołomińskiej przy Dworcu Wileńskim i to przejście w okolicy Rezerwatu Olszynka Grochowska na linii otwockiej oraz brak wybudowanych połączeń drogowych jak chociażby obwodnica Pragi. Tam przy torach linii siedleckiej od tego nowego wiaduktu przy Chełmżyńskiej aż do Ronda Żaba przez Strażacką, Naczelnikowską powinna powstać obwodnica Gocławka, Grochowa i Targowej.
A na tej trasie co najmniej ze 2 linie autobusowe z małą liczbą przystanków w okolicach słabo zamieszkanych po trasie. Jedna linia z okolic Rembertowa a druga z rejonu Ząbek w stronę Ronda Żaba i Targówka.
Mamy obecnie parę niewykorzystanych pętli tramwajowych to można by zorganizować w godzinach szczytu dodatkowe linie tramwajowe kursujące w głównie w centrum jako uzupełnienie pozostałej komunikacji, zwłaszcza tam gdzie nie ma dublowania się z metrem i SKM-ką. A na pewnych rondach w centrum z dużym ruchem brakuje możliwości skręcania w inne kierunki. Można by uruchomić linie obwodowe między mostami na Wiśle składami dwukierunkowymi bez potrzeby budowy tradycyjnej pętli (krańcówki) do zawracania.
Z każdym otwarciem nowych odcinków metra pod ziemią z czasem wprowadza się zmiany komunikacji naziemnej, a te wprowadzane poprawki to głównie likwidacja lub przerzedzenie rozkładów linii autobusowych. Z tym, że nie każdy potrzebuje podróżować do centrum a tylko 2-3 przystanki na terenie osiedla/dzielnicy, a wsiadanie do metra włącznie ze schodzeniem na perony pod ziemię się nie opłaca gdy podróż to jedna stacja. Także powinna powstać - obsługiwana krótkim taborem - komunikacja autobusowa dowozowa do głównych punktów przesiadkowych, do tramwajów, do SKM-ki/KM-ki z dalszych zakątków osiedla/dzielnicy.
Też SKM-ka, mogłaby kursować co 15-20 minut w szczycie (na początek... w tę lub w tamtą stronę częściej, odpowiednio rano i po południu) aby być lepszą konkurencją dla innych rodzajów komunikacji w mieście.
Polikwidowano linie ekspresowe (kilka się ostało) a dzięki buspasom i małej liczbie przystanków w porannym szczycie były wybierane chętnie przez pasażerów z dalszych dzielnic aby dojechać do centrum albo na przesiadkę do metra - chociażby. Tam gdzie są planowane linie metra ale do zbudowania po 2030 roku, niech uruchomią linie ekspresowe jak najczęściej korzystające z buspasów.
Niektóre linie można powiedzieć kończą swoją trasę trochę za wcześnie, np. 156 mogłoby dojechać do M2 Stadion zamiast tylko do Wschodniego, 518 zamiast do Bielańskiej dalej do Placu 3 Krzyży lub do Ronda ONZ chociażby. Któryś z autobusów 106/118/127 z okolic Szpitala WUM przy Karowej dalej przez Most Śląsko-Dąbrowski na Pragę (Dw. Wileński). Za to autobus 102 by powrócił przez Wisłę do Ronda ONZ na przykład...
Linia 23 dzięki zbudowaniu w przyszłości torów na Stalowej do Szwedzkiej i dalej, tramwaj mógłby podjechać aż w okolice p. o. Wa-wa Targówek i mógłby tam dopiero zawracać (a wybrane kursy na skróconej trasie do Czynszowej jak obecnie). Odcinek linii tramwajowej od Ronda Starzyńskiego do Żerania FSO to właściwie mogłaby być linia szybkiego tramwaju bo tam na tych przystankach pomiędzy jest bardzo mały ruch pasażerski. Za tramwaj puścić jakiś lokalny autobus - wydłużyć którąś linię z Żerania FSO aż do Pl. Hallera/R. Starzyńskiego i przy okazji z podjazdem do osiedla na Śliwicach w stronę Żerania. A linia tego szybkiego tramwaju oczywiście od razu licząc wraz z nowym odcinkiem torów - zaplanowaną rozbudową tramwajów w tej okolicy dalej za Żerań FSO, aż do łącznika z linią tramwajową 2 i 17 do Tarchomina po drodze z odnogą do Zajezdni na Annopolu.
Na koniec... czasami pewne modernizacje i rozwój komunikacji po czasie okazują się jednak niewypałem, jak modernizacja linii kolejowej od Wieliszewa do Zegrza Płd. i puszczenie tam SKM-ki, gdzie okazało się cieszyć to mniejszym zainteresowaniem pasażerów niż widocznie planowano. Zmniejszono tam w końcu liczbę połączeń i tylko w okresie wakacji SKM-ka tam częściej zajeżdża. Wydaje się, że za mało tam w okolicy osiedli mieszkaniowych, no i gdyby nie było tam w okolicy autobusu podmiejskiego do Warszawy, to też pociąg SKM by się cieszył zdecydowanie większym obłożeniem w ciągu dnia powszedniego, przynajmniej w szczycie.
Z kolei kiedyś po uruchomieniu metra M1 na Ursynowie, polikwidowano sporo połączeń naziemnych ale z czasem mieszkańcy wywalczyli sobie powstanie paru linii lokalnych - dowozówek między metrem a dalszymi osiedlami w okolicy. Także głos pasażera jest ważny ale też zdarza się, że pieniądze zainwestowano ale wydatek się nie zwróci z racji mijania się faktycznego ruchu z planowanym.
#wtpwarszawa #warszawa #ztmwarszawa #ztm #wtp
@RybkaNaDwaRazy: niestety linia średnicowa na to nie pozwala bo jest za duże obłożenie, ma to się zmienić po remoncie ale kiedy do niego dojdzie to nikt nie wie - na razie 2030 rok