Wpis z mikrobloga

Klient w zeszłym roku zakupił BYD SEAL, wartość fakturowa 212 000 PLN brutto, rocznik 2023, pierwsza rejestracja 2024. Przy odnowieniu polisy i szeregu indywidualnych wycen w towarzystwach, najwyższą wartość auta jaką udało się uzyskać do ubezpieczenia to 152 690 PLN brutto. Wyceny oparte były zarówno o bazy Eurotax jak i Info-Ekspert.

#ubezpieczenia
#motoryzacja
#motoleasing
#ciekawostki

https://optif.pl/br/ <- nasza oferta księgowości
ubezpieczenia@optif.pl <- adres w sprawie ubezpieczeń
https://optif.pl/oferta/ <- adres w sprawie leasingu
https://optif.pl/rata/ <- nasz kalkulator leasingowy
https://optif.pl/rata2/ <-nasz kalkulator podatkowy leasingu
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@OptiFinance: taaa, pewnie będzie tak leciało bo to chińskie firmy i nie wiadomo czy za 3 lata będą jeszcze części do tego (bo teraz ich na pewno nie ma). Dopóki nie wyrobią sobie renomy (jak KIA) to cena u----i będzie niska.
  • Odpowiedz
@OptiFinance: To było pewne że ceny tych aut polecą na ryj, ale ze ,,zwykłymi" markami też tak czasami jest :)

Zresztą jeszcze x lat temu, przed covid, standardem było że auto traciło 15-20% na samym wyjeździe z salonu, później przyszedł covid i pewien duży statek w kanale Sueskim który zakłócił ,,łańcuchy dostaw" na wiele miesięcy i wszystko się popierdzieliło, a początek wojny na Ukrainie i wywóz wszystkiego co ma 4
  • Odpowiedz
standardem było że auto traciło 15-20%
@sayanek: auto tyle nie traci, bo nikt nie sprzedaje auta które wyjechało z salonu.
@G06DbT i pewnie upadnie a ty się bujaj z wypadniętą kierownicą. do opłacalności zakupu chińczyka trzeba odliczyć małą wartość odsprzedaży. Ale z drugiej strony obniżą ceny aut dla wszystkich więc mają pozytywny skutek.
  • Odpowiedz
  • 1
@niegwynebleid: @sayanek @G06DbT można z automatu odjąć -27k dotacji. Dochodzi kwestia że to był rocznik 2023 zamiast 2024. Sam BYD to chyba obok MG, 1 z 2 pewniaków, które zostaną w UE na dłużej, bo sama marka nie jest no-name (no może u nas). Poza samymi autami, których sprzedaje całkiem sporo, to jest największym producentem baterii do EV.
  • Odpowiedz
  • 4
@G06DbT i pewnie upadnie a ty się bujaj z wypadniętą kierownicą. do opłacalności zakupu chińczyka trzeba odliczyć małą wartość odsprzedaży. Ale z drugiej strony obniżą ceny aut dla wszystkich więc mają pozytywny skutek.


@niegwynebleid: oddzieliłbym grubą kreską BYD od reszty chińskich popularnych marek. Omoda obok BYDa nawet nie stała. Polecam zapoznać się lepiej z tą marką i wziąć na testy. To nie jest submarka cherry powstała 3 lata temu
  • Odpowiedz
  • 2
@OptiFinance Wszystko co z Chin ludzie wrzucaja do jednego koszyka, miml ze BYD ma ogromne zaplecze i doawiadczenie, sam fakt ze do tej pory nie był widoczny na rynku EU dla Kowalskiego powoduje nikle zainteresowanie na rynku wtórnym.
  • Odpowiedz
  • 2
@Issac: Też tak myślę. Dlatego byłem w lekkim szoku gdy robiliśmy wznowienie do tego auta. Sam właściciel bardzo sobie chwali. Miałem tez na testach i mocno rozważałem w tamtej chwili ten model.
  • Odpowiedz
  • 0
@G06DbT: Jedyne co znalazłem to:
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-byd-i-chery-w-ogniu-oskarzen-audyt-ujawnia-milionowe-niepraw,nId,22165719
Co raczej "groszowe" sprawy. Sam kurs ma się dobrze, z resztą marketCAP jest 2x większy niż Mercedes-Benz ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://pl.investing.com/equities/byd-a
I do tego fakt, że sa ważnym na rynku producentem baterii/ogniw na świecie do EV to raczej wyklucza jakieś przejęcia. Kto miałby sprzedać kurę znoszącą złote jaja? W dodatku strategiczną kurę.

I patrząc na to, dziwnym są te
  • Odpowiedz
@OptiFinance: a czy w przypadku Tesli spadek nie jest równie duży? Sam długo juz nie mogę się zdecydować.... Z jednej strony marzenie ale również realna potrzeba większego auta a 2giej ten spadek warto....
  • Odpowiedz
  • 1
@krzakx: Tesla to ciekawy przypadek, bo liczyłem że rynek wtórny dla Tesli będzie duży przez fakt jej popularności. A jest ich całkiem mało, a co jest to padła z USA z 2 fazowym ładowaniem AC po całkach, nieubezpieczalne i niefinansowalne. Może to być też efekt tego, że Tesle taniały na przestrzeni lat, więc obecni użytkownicy trzymają je, aby "realnie" amortyzować auto.
  • Odpowiedz