Wpis z mikrobloga

Deszcz u mnie padal. Nie ma więc prądu. Dzwonię do PGE zgłosić awarie. Po odsłuchaniu komunikatów, gdzie nie ma prądu i że będzie o 20:30 łączy mnie z konsultantem. Jesteś 23 w kolejce...

I tak sobie myślę, że dorastam do momentu w którym rozważam instalacje solarna z magazynowaniem. Tu pojawia się pytanie:

Mam bardzo małe zużycie prądu 6-7kwh na dobę. Jaka moc paneli potrzebuje by w zimowy dzień nawaliło mi prądu do baterii żeby uniezależnić się od PGE i czy bateria 10kwh nie będzie za mała? Jeżeli będzie za mała to dlaczego? Mam domek gospodarczy z dachem w odpowiednim kierunku, nasłoneczniony cały dzień, cienie drzewa nie padają na dach - nic nie zasłoni paneli.

Jestem w tym zielony, a moje kontakty ze specjalistami to jedynie Klara Sobieraj i podobne. Więc jak ktoś hehezkuje w odpowiedziach - weź na końcu daj jakiś znak, że to heheszki.

#polska #pogoda #prad #energia #solary #energiaodnawialna #darmowyprad #fotowoltaika
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

• 0
@brygadzistausmiechnietejpolski zeby pokryc w zimie i mieć autonomię musiałbyś mieć z 15kWp...
Bez sensu taka duża instalacja, dobieranie aby byc na offgrid to bez sensu.
Raczej bym poszedł w 5 lub max 10kWp, magazyn 15-20kWh z możliwością doładowania z agregatu.
Taki zestaw polata lekko z 20lat.
Od marca do października bedziesz w 100% niezależny...
Teraz pytanie ile chciałbyś na to wydać i na ile czesto masz przerwy zeby uargunentowac wydatek
  • Odpowiedz
@Issac: Kilka razy w miesiącu mamy przerwy w dostawie energii. Raz to parę minut inny razem kilka godzin. Wymieniałem już część sprzętu, a nawet wyłączniki dotykowe bo od tych przerw to się zwyczajnie z-----o. Czasem jest taka dyskoteka jakby ktoś stał i włączał, wyłączał prąd. Założyłem mały UPS do pompek od co, ale to niewiele poprawia komfort mieszkania jak nie ma prądu. Po za tym mam wrażenie, że mnie PGE
  • Odpowiedz