Wpis z mikrobloga

Mirki z #dom #remontujzwykopem mam w domu bramę segmentową Wiśniowski, nie ma ona żadnych dodatkowych rygli, poza tym, że jest ten sznurek przy napędzie, który zwalnia blokadę i można otworzyć bramę awaryjnie.
Nie mam żadnych dodatkowych rygli i jako, że nie znam się na bramach wjazdowych to mam pytanie - w przypadku odłączenia bramy od prądu, sforsowanie tej bramy jest dużym wyzwaniem dla złodzieja?
Zastanawiam się nad tym, czy odłączać bramę na noc, by nikt nie mógł jej zdalnie otworzyć czy też zamiast tego dokupić jakiś dodatkowy rygiel? Dodatkowy rygiel to dodatkowe wiercenie, więc to robiłbym w ostateczności, natomiast wyłączanie bramy z prądu to żadna wielka filozofia.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Vader-Poland: no, ale wtedy jest na blokadzie łańcucha i nie tak łatwo jest to sforsować.
Gorzej gdy wyjedziesz z garażu i zabraknie prądu do jej zamknięcia. Polecam kupić akumulatorki do tego napędu. Masz napęd od SOMFY? Sto kilkadziesiąt złotych.
  • Odpowiedz
  • 0
@tazzy83: Tak, napęd jest Somfy z komunikacją przez io. Przez blokadę łańcucha rozumiem, że rozumiesz tę blokadę, którą mogę zwolnić sznurkiem od wewnątrz?
Problem braku prądu nie jest dla mnie wyzwaniem, bo mam UPSa pod bramę. Chodzi mi tylko o to, czy wyłączenie jej z prądu spowoduje, że będzie ona trudna do sforsowania (bo jedynie w sposób fizyczny) czy też może ten rygiel na łańcuchu jest banalny do ogarnięcia dla
  • Odpowiedz
@Vader-Poland: Nie wiem jak złodziej mógłby to banalnie sforsować. Taki rygiel nie jest większym problemem jak podejdziesz z dobrym łomem. Ostatnio złodzieje nie mogli przejść przez zwykłą bramę garażową, uchylną. Wydaje mi się, że kwestia "specjalisty". A tak, to brama i ubezpieczenie pozostaje nam szarym ludziom ;)
  • Odpowiedz
w przypadku odłączenia bramy od prądu, sforsowanie tej bramy jest dużym wyzwaniem dla złodzieja?