Wpis z mikrobloga

Pracuję w tym całym IT już prawie 15 lat i naprawdę niewiele rzeczy mnie zaskakuje, ale żeby firma która jest notowana na giełdzie i nie jest dinozaurem pamiętającym cesarza Franciszka Józefa miała cotygodniowe godziny serwisowe trwające 6h (czyli zaplanowany downtime na poziomie ponad 3,5%) to naprawdę w najśmielszych snach nie przypuszczałem.
To jest przecież poziom usług na poziomie serwisu internetowego PKP.
#gielda #xtb
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 108
To jest przecież poziom usług na poziomie serwisu internetowego PKP.


@t3tris: PKP ma return isPies;
A XTB return isPiatek;
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@t3tris: sprawdź za ile chcą zatrudniać programistów. Swego czasu pracowałem z całą załogą xtb która przeszła gdzie indziej.
O dziwo xtb nie upadło.
Generalnie stracili wtedy większość dobrych ludzi it I biznesu (rozeszło się po różnych firmach, a do jednej szczególnie)

I jak widać po latach dalej xtb kosi hajs.

Nie rozumiem jak to działa.
  • Odpowiedz
@t3tris: Poczytaj sobie opinie o nich na gowork, byłem kiedyś na rozmowie o pracę, jak mi facet powiedział że są dyżury i muszę wieczorem być pod telefonem gdy się serwis rozwali to już myślałem „o jprdl, jaki januszex”
  • Odpowiedz
  • 2
@dariusz44: I robicie ten maintenance co tydzień, odcinając dostęp do usługi na 6 h, tydzień w tydzień? Jeśli tak, to po mam 2 pytania które mnie interesują na maksa:
1. Co to za firma?
2. Ważniejsze - co Wy w tym czasie robie? Myjecie talerze w dyskach twardych? Co to jest za maintenance który wymaga wyłączenia produkcji na 6h?
  • Odpowiedz
  • 3
@AtlantyQ: On-call support to przecież nie jest nic dziwnego, jeśli traktujesz swoje zobowiązania wobec klientów na poważnie. Tym bardziej więc dziwi dysonans między tym a cotygodniową 6-godziną przerwą na papieroska dla serwisu.
  • Odpowiedz
1. Co to za firma?

Nie jedna. 3 w sumie, ale podobna branża. banki inwestycyjne, high frequency trading.

2. Ważniejsze - co Wy w tym czasie robie? Myjecie talerze w dyskach twardych? Co to jest za maintenance który wymaga wyłączenia produkcji na 6h?

Patching, bo w tygodniu nie da rady. Czekamy az dostawcy zaczna dostarczac dane. Naprawiamy co sie zepsuło, bo w tygodniu nie da rady. No i change, rozwijanie infry
Ja wiem, że to brzmi
  • Odpowiedz
@dariusz44: ty chyba pracujesz w tym xtb XD 25 lat doświadczenia - pewnie cały czas w jednej firmie i nie wiesz że da się lepiej


@JebawczanRysionu: pracowałem w 3 różnych bankach. I póki co nie da się lepiej. Przuchodziły wielkie firmy (GOOGLE, MS, AMAZON), i starały sie to zmienic, póki co bezskutecznie. Pojawiają sie jakieś iskierki nadziei, że może coś się zmieni, ale na razie nikomu się nie
  • Odpowiedz