Wpis z mikrobloga

  • 0
@GorgonNemezjuszEzra
W przypadku przesyłek krajowych (a dla DPD tak przesyłka została nadana w Polsce) uprawnionym do wniesienia reklamacji jest nadawca (art 92 ust 1 pkt 1 ustawy Prawo pocztowe).
Oczywiście pytanie czy przesyłka została nadana. Co pokazuje tracking na stronie DPD?
  • Odpowiedz
  • 0
@GorgonNemezjuszEzra
Czyli tylko została wygenerowana etykieta. Nie ma więc podstaw do reklamacji w DPD, bo nadawca nie wysłał przesyłki.
A i żeby nie było. Przesyłka z Chin do Polski do oddzielna przesyłka (zazwyczaj ma ona swój własny nr) . Trafia ona do pośrednika, który rozlicza cło i VAT, a następnie nadaje ją już jako przesyłkę krajową (jest to nowa przesyłka). Czasem zaś odcinek Chiny - Polska to fake tracking (losowe dane).
  • Odpowiedz