Aktywne Wpisy

mirko_anonim +7
✨️ Czy zmiana nazwiska po ślubie jest ważna? Ⓘ
Latem przyszłego roku planuję ślub. Jednak mam jeden ogromny zgrzyt, który dosłownie czuję jak strzał w serce. Moja narzeczona nie planuje zmieniać nazwiska – nawet nie chce podwójnego.
Od początku przygotowań na wszystko się zgadzałem. Wybór sali, muzyka, jedzenia, fotografa, nawet podróż poślubna jest wybrana stricte pod nią. Ona chce ceremonię na plaży, zgadzam się. Chce konkretną muzykę, zgadzam się. Fotograf, jedzenie, podróż poślubna –
Latem przyszłego roku planuję ślub. Jednak mam jeden ogromny zgrzyt, który dosłownie czuję jak strzał w serce. Moja narzeczona nie planuje zmieniać nazwiska – nawet nie chce podwójnego.
Od początku przygotowań na wszystko się zgadzałem. Wybór sali, muzyka, jedzenia, fotografa, nawet podróż poślubna jest wybrana stricte pod nią. Ona chce ceremonię na plaży, zgadzam się. Chce konkretną muzykę, zgadzam się. Fotograf, jedzenie, podróż poślubna –






Northrop Tacit Blue
W grudniu 1976r. DARPA wraz z USAF rozpoczęły program Battlefield Surveillance Aircraft-Experimental (BSAX), który był częścią większego przedsięwzięcia USAF pod nazwą Pave Mover (budowa anten radarowych o szyku fazowym). Celem BSAX było opracowanie i budowa skutecznego samolotu stealth o niskim prawdopodobieństwie wykrycia, który mógłby operować blisko linii frontu.
Tacit Blue otrzymał oznaczenie YF-117D w celu lepszego utajnienia prowadzonych badań. Ze wględu na swój wygląd, był nazywany wielorybem przez pracowników projektu. Samolot posiadał proste, zwężające się do zewnątrz skrzydła, V-kształtne usterzenie ogonowe oraz mocno wybrzuszony kadłub. Wlot powietrza znajdujący się na górze kadłuba zasilał dwa silniki turbowentylatorowe.
Pierwszy lot odbył się 5 lutego 1982r. w Area 51 w Groom Lake w Nevadzie. W ciągu trzech lat wykonano łącznie 135 lotów badawczych. Samolot wylatywał od trzech do czterch razy w tygodniu, często kilkukrotnie w trakcie jednego dnia. Kształ maszyny powodował, że była skrajnie niestabilna w trakcie lotu poprzez co musiała być wspierana przez poczwórny system fly-by-wire w celu stabilizacji w osi podłużnej i przechyłu.
Po spędzeniu około 250 godzin w powietrzu samolot został umieszczony w magazynie w 1985r. W 1996r. Tacit Blue został odtajniony, a od 2016r. znaduje się na wystawie National Museum of the United States Air Force w Dayton w Ohio.
Był to pierwszy samolot, w którym zastosowano zakrzywione powierzchnie w celu zmniejszenia wykrycia radarowego. Technologia ta została później wykorzystana przez Northrop do budowy B-2.
=========================================
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 1
Długość: 17.02m
Rozpiętość skrzydeł: 14.68m
Wysokość: 3.23m
MTOW: 13608kg
Napęd: 2 x Garret ATF3-6 24.2kN ciągu każdy - silniki turobwentylatorowe
Vmax: 460kmh | 250kts
Pułap: 9100m | 30000ft
#lotnictwo #samoloty #aircraftboners #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #zainteresowania #nauka #technologia #wojsko #militaria
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: 01
Pobierzźródło: 6799a3b9-0f79-44ad-a3bc-93aa160c417d
Pobierz