Wpis z mikrobloga

#nas #serwer #cloud #domowyserwer #pc #synology #minipc #homelab #wirtualizacja #proxmox #frigate #homeassistant

Kupiłem minipc z n150.

Chciałem się pobawić frigate i sobie udostępniłem igpu do vm z HA i tam sobie analizuję przy pomocy igpu.
Jednocześnie straciłem dostęp na lxc do /dev/dri przez co nie mam transkodowania prze igpu.

Da się to jakoś rozwiąząć? Jestem zielony w sumie. Jellyfin oglądam na TV czasami na PC i też nie wiem gdzie to igpu się teoretycznie bardziej przyda bo kamerę mam narazie jedną.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ozzi91: zrobiłeś passthrough igpu do vm HA i zastanawiasz się, czemu nie możesz już używać igpu w innych lxc?

Twoim najlepszym rozwiązaniem będzie dokupienie tpu coral i przejśćie na cpu + tpu
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@sirgorn no właśnie też tak mniej więcej rozumiem jak działa pass through. Próbuje to jakoś obejść i najbliżej jestem rozwiązania żeby frigate wywalić z vm i postawić w dockerze może w LXC gdzie już jest jellyfon albo całkowicie LXC dla frigate I chyba wtedy będą mogły używać naraz igpu
  • Odpowiedz
@ozzi91: ja mam jedną zasadą jeśli chodzi o HA i proxmoxa
Na HA istaluje dodatki tylko które są bezpośrednio połączone z HA - tj bazy danych (chociaż tego żałuje, ale wcześniej nie wiedziałem że to można robić poza HA), zigbee, mqtt itp.
Wszystko inne ląduje na OSOBNYCH lxc - ułatwia to zarządzanie jak i backupy. Chcesz coś niekonwencjonalnego zrobić? pyk klikasz backup i się bawisz, w najgorszym razie 2 min
  • Odpowiedz
@ozzi91: walczyłem przez jakiś czas z passtrough GPU, próbowałem też ogarnąć passtrough corala. Odpuściłem, porzegałem Proxmox i siedzę na Debian (bare metal) + wszyściutko w kontenerach.

Ciekawostka - coral przez passtrough miał latencję w okolicach 80-100ms, czyli pojawiały się warningi we Frigate. Po usunięciu warstwy Proxmox nagle latencja spadła do 10ms, wszystko elegancko działa.