Wpis z mikrobloga

  • 1
@PiotrFr akurat wolant ma sens wyłącznie w połączeniu ze streer by wire i tylko w takim układzie można zaakceptować kierunkowskazy na kierownicy.
  • Odpowiedz
no pierwsze w Polsce auto z steer by wire i wolantem zamiast kierownicy


@PiotrFr: no ale to już dawno temu było mówione, że Tesla nie umie zrobić tak jak Lexus. Bo wolant ma sens wyłącznie jak nie przekładasz na nim dłoni.
  • Odpowiedz
@PiotrFr Steer-by-wire? Infiniti już to miało dawno temu w paru modelach. Z tego co pamiętam to w Q50 było?


@T1oo: Si. Ale mechaniczne połączenie też było w razie awarii układu
  • Odpowiedz
jak padnie elektronika albo enkoder zatnie sie w pozycji skrajne lewo to czesc giniemy


@xyz_xyz: robisz dwa silniki i enkoder rzeczywistego położenia. Silniki zasilane z oddzielnych torów, z niezależnymi sterownikami, żeby móc zrzucić dowolnemu napięcie jakby coś z nim było nie tak. Jak wyliczona pozycja nie zgadza się z tą z enkodera samochód niech zwolni do 5 km/h, żeby móc bezpiecznie gdzieś zjechać.
Taki system będzie równie niezawodny co klasyczna
  • Odpowiedz
  • 0
@ShortyLookMean:

Taki system będzie równie niezawodny co klasyczna kolumna kierownicza, ważyć pewnie będzie podobnie, za to zajmie dużo mniej miejsca w kabinie.


Tak jak i wiele innych. Jednak wszyscy ciągle mówią to samo. Nowy w internecie?
Pamiętam jaki był ból d--y jak zrobiłem wpis o brake by wire który daje niesamowite możliwości. >100 komentarzy i nie wiem ilu dało mnie na czarną. Ale jak to wprowadzi Toyota, to będzie "super"
  • Odpowiedz
@ShortyLookMean @PiotrFr a w jaki sposob system "odbija" kierownica? Jestem daleki od hejtowania technologii ale jakos widze sporo mozliwosci kupy w tym systemie. Np zwolnienie do 5 w czasie awari tak jak mówisz na autostradzie to cmentarz praktycznie
  • Odpowiedz