W poprzednim wpisie wrzuciłem ranking kierowców i konstruktorów w trwającym sezonie 2025.
Tym razem wrzucam ranking historyczny skonstruowany na danych ze średnich czasów przejazdu wyścigów w latach 2004-2024 (z doklejonymi niepełnymi danymi za 2025).
Bardzo ładnie widać, które majstry (zaznaczone kropkami), zarówno konstruktorów jak i kierowców, były zasłużone, a które nie.
No i widać, że Bottas i Perez zawsze byli ogurami, którzy wsiedli kiedyś w dobre bryki. W Cadillacu będzie wesoło :)
@Ichaerbledd: To jest trochę skomplikowane :) Wynik +100 oznacza, że bolid / kierowca wykręca systematycznie o 1 odchylenie standardowe szybsze kółka niż pozostali w stawce (-100 oznacza jazdę o 1 odchylenie standardowe wolniej). Metoda w tle rozkłada wynik czasowy każdego wyścigu na wkład kierowcy i bolidu.
@Ichaerbledd: Ta standardyzacja to mój pomysł, ale często się ją wykorzystuje w dziedzinach innych niż F1. Wprowadzam też imputowany czas przejazdu w przypadku DNF na bazie czasów najszybszych okrążeń w wyścigu.
W tle hulają sobie po kolei dla każdego sezonu regresje typu
wystandardowany czas przejazdu ~ C(kierowca) + C(konstruktor)
Pozwala to wywnioskować, czy punkty w tabeli biorą się z super bolidu, czy z dobrego kierowcy. Na wykresie rozkłady czasówek kierowców: surowe a
Tym razem wrzucam ranking historyczny skonstruowany na danych ze średnich czasów przejazdu wyścigów w latach 2004-2024 (z doklejonymi niepełnymi danymi za 2025).
Bardzo ładnie widać, które majstry (zaznaczone kropkami), zarówno konstruktorów jak i kierowców, były zasłużone, a które nie.
No i widać, że Bottas i Perez zawsze byli ogurami, którzy wsiedli kiedyś w dobre bryki. W Cadillacu będzie wesoło :)
#f1 #statystyka
źródło: F1_rankings_merged
PobierzW tle hulają sobie po kolei dla każdego sezonu regresje typu
Pozwala to wywnioskować, czy punkty w tabeli biorą się z super bolidu, czy z dobrego kierowcy. Na wykresie rozkłady czasówek kierowców: surowe a
źródło: F1_metoda_24-imageonline.co-merged
Pobierz