Wpis z mikrobloga

Spalanie Skody Fabii 1.0 MPI przy różnych prędkościach (na 5. biegu):

- 80 km/h* = 4,2 l benzyny lub 4,9 l lpg

- 90 km/h = 4,5 l benzyny 5,3 l lpg

- 100 km/h = 4,8 l benzyny lub 5,7 l lpg

- 110 km/h = 5,1 l benzyny lub 6,1 l lpg

- 115 km/h = 5,3 l benzyny lub 6,3 l lpg

- 120 km/h = 5,5 l benzyny lub 6,3 l lpg + 0,2 l benzyny

- 125 km/h* = 5,8 l benzyny lub 6,4 lpg + 0,5 l benzyny

- 130 km/h* = 6,4 l benzyny

- 140 km/h* = 7,9 l benzyny

- 150 km/h* = 10,1 l benzyny

*ograniczona ilość prób

#samochody #motoryzacja #ciekawostki #skoda #fabia #oszczedzanie #spalanie
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@luji: Znane mi są egzemplarze mające grubo ponad pół miliona km, i dalej jeżdżą. Ja u siebie na razie w 3 lata i kwartał nalatane 105k km. Miałem niedawno do wymiany tarcze i klocki z przodu - głównie z powodów akustycznych, bo mi zaczęły piszczeć przy hamowaniu (z tyłu nie, bo bębny - to tylko wyczyszczone i przesprayowane). I na dniach będą do wymiany elastyczne przewody hamulcowe. A tak z
  • Odpowiedz
miałem kiedyś Fabinke z LPG miód samochód na miasto. Jeździł za darmo 170k przejechał i sprzedałem. Piękna sprawa.


@luji: Może dla tego, że Skoda Fabia właśnie jest bardzo dobrym autem do przemieszczania się po mieście tak na co dzień zwłaszcza te obecnie produkowane generacje. Natomiast u nas jest generalnie taki problem, że teraz każdy musi mieć auto które ma jak najwięcej koni mimo tego, że nawet 1/3 potencjału tego auta
  • Odpowiedz
  • 0
@kajak98: Mogłem bez dotrysku, ale tak na 100% poprosiłem z opcją z dotryskiem - ale to jest tylko parę / paręnaści % przy wyższych obrotach (oraz na najwyższych obrotach na pełne przełączanie na benzynę). W TSI masz cały czas dotrysk od 15 do 30% (zwykle ok. 20 - 25%) + na wolnych obrotach chodzi na benzynie.
  • Odpowiedz
@AdamF_OG: ja od lat jak nie dekad nigdy nie przetestowałem spalania ponizej 120km/h bo jeżdżę trasy albo po mieście. A jak się trafi krajówka to stanowi mały procent trasy.
Raz pamiętam jechałem większość trasy 80km/h golfem 2 jak mi się tłumik końcowy urwał i huczało stąd tak wolno..spalanie wyszło 5.6L benzyny w silniku 1.8 90km RP załadowany na full. Tam fajna skrzynie miałem bo były tożsame z dieslami. ATH kod.
  • Odpowiedz
@Cztero0404 jest to prawda ponieważ sam zamieniłem na superb z 270 kucykami w benzynie. No każdy niech sobie jeździ czym chce i czego potrzebuje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
jest to prawda ponieważ sam zamieniłem na superb z 270 kucykami w benzynie. No każdy niech sobie jeździ czym chce i czego potrzebuje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@luji: Oczywiście, że tak. Żeby to też źle nie wybrzmiało i żeby ktoś mnie źle nie zrozumiał absolutnie, niech każdy sobie jeździ czym chce i to jest jakby jego sprawa.
  • Odpowiedz
@AdamF_OG u mnie też sama eksploatacja, żadnych większych awarii co trzeba wymienić to wymieniałem według mechika i zużycia. Jedyna różnica jest taka że fabię kupiłem od nowości a obecnego superb jak już miał 100k nastukane aktualnie po 3 latach ma 180 i również nic się nie dzieje. Chyba następne auto też będzie z kurą
  • Odpowiedz
Natomiast u nas jest generalnie taki problem, że teraz każdy musi mieć auto które ma jak najwięcej koni mimo tego, że nawet 1/3 potencjału tego auta większość ludzi nie jest w stanie wykorzystać.


@Cztero0404: No ja mam Hondę Accord 3.0 V6 240 KM automat + LPG i cały czas korzystam z potencjału tego silnika, bo jak jadę ekspresówkami albo autostradami 120 km/h to mam 2300 obr./min i nie muszę słuchać
  • Odpowiedz
że teraz każdy musi mieć auto które ma jak najwięcej koni


@Cztero0404: A to dla tego większość dostępnych do kupienia normalnych aut ma może 150KM oraz istnieją jeszcze samochody z mocą < niż 90 KM. Teraz jedyne co ludzie chcą, to żeby był suv albo suvo podobne, w------e mają w moc, byle ładnie wyglądało.
  • Odpowiedz