Wpis z mikrobloga

Siedzi tu ktoś z #gamedev? Gadałem ze znajomym ze studiów, który poszedł w produkcję gier i #programowanie po #mibm i mówi, że po 6 latach jako mid 7k brutto, a od przyszłego roku ma być seniorem i dostać 2k podwyżki. To są realne stawki? To już chyba lepiej się starać o robotę w korpo, spowiadać się z tasków ale za większą kasę. #pracait #pytaniedoeksperta
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@BrakWolnegoLoginu: z racji hobby interesuje się tematem i zawsze w gamedevie tak było. Tam idą zapaleńcy, za relatywnie średnie stawki z crunchem po godzinach i ostatnimi czasy sporym ryzykiem zwolnienia po zakonczeniu projektu.
  • Odpowiedz
@BrakWolnegoLoginu: Gamedev jest bardzo specyficzny, pełen pasjonatów. I nie chodzi mi pasjonatów programowania, ale konkretnie pasjonatów gamedevu. Dlatego w gamedevie jest niezły p--------k i k--------k.
  • Odpowiedz
@BrakWolnegoLoginu: nie wiem ale się wypowiem. Ponoć w gamedev tak jest bo małe zarobki rekompensuje to że masz fajną pracę przy grach komputerowych. Wiedźmin możebyć fajny ale programowanie pasjansa może być mega nudne więc nie wiem 🙂
  • Odpowiedz
@BrakWolnegoLoginu: zarobki są mocno rozjechane, zależą też od specki - programista czy tech art wyciągną spokojnie więcej niż to, dla QA to raczej standardowa stawka, reszta gdzieś po środku. Realnie z takim stażem jest więcej, raczej 10-12k brutto, ale stawki typu 18-20k też dla devów w okolicy dobrego mida/początkującego seniora nie są niespotykane.
  • Odpowiedz
Bo ponoć po mibm jest cienizna. Tak słyszałem.


@dzbanzyciowy: Mając doświadczenie i ogarnięcie pracę dostaniesz od ręki. Obecnie ofert jest dużo, a chętnych mało. U mnie w firmie nabór na konstruktorów otwarty od początku roku i znaleźć kogoś jest ciężko. Sporo zależy jednak od rejonu, jak gdzieś nie ma przemysłu, to i ofert nie będzie.
  • Odpowiedz
Ponoć w gamedev tak jest bo małe zarobki rekompensuje to że masz fajną pracę przy grach komputerowych.


@Belzebub: fajną pracę to możesz mieć jak jesteś jednym z jedynych programistów w zespole albo pracujesz w konkretnym wycinku kodu. W większość projektów robisz wszystko pod ogromną presją czasową, więc piszesz gówniany kod, którego nie ma kiedy ogarnąć, bo tak wygląda biznes
  • Odpowiedz