Wpis z mikrobloga

i zero problemów z CVT


@mieciumietek: to nie jest CVT. CVT po tym czasie już by się rozleciało. To jest e-CVT - czyli zupełnie co innego. Opiera się bardzo ogólnie na przekładniach planetarnych - kilku mechanizmach różnicowych między rodzajami napędu.
CVT masz dwie szpuli ze zmienną szerokością i łańcuch - w suma bardzo awaryjne rozwiązanie.
  • Odpowiedz
@Goofy123: To nie wiem jakim automatem jeździłeś. Może żadnym? I opierasz się na stereotypowych opowieściach?
Owszem. Skrzynie są lepsze i gorsze. Jedyne co mogę zarzucić starym skrzyniom automatycznym to efekt szarpnięcia po zmianie biegu. Dotyczy to lekkich aut i starszych skrzyń. Współcześnie ten problem praktycznie nie występuje.
  • Odpowiedz
  • 0
@Nikczemnik Jeździłem i z butów mnie nie wyrwał. Z gazem w podłodze faktycznie fajnie przerzuca w góre, w korku wiadomo że manual bez podjazdu, ale wystarczy jechać ze stałą prędkością i chcieć dynamicznie wyprzedzić, to jest taka zmuła, że w manualu bez redukcji po prostu po wciśnięciu gazu szybciej by to poszło. A ja mam akurat auto z długimi biegami, po miescie jeżdżę na 3, mało jest wachlowania, a jednocześnie przy
  • Odpowiedz
dlatego nie mam pojęcia czemu ludzie w EU dalej kupują manuale. Nowoczesne automaty mają po 7-9 biegów i są bardziej ekonomiczne


@UgandaWarrior: bo samochody kupuje się za pieniądze a za cenę samochodu z automatem można często wyrwać klasę lepszy samochód z manualem
  • Odpowiedz
ja nigdy na manualu nie jezdzilem ciekawe jak to jest


@hatsune_miku1993: jak masz wprawę to po prostu jedziesz inie myślisz o tym,a wbijanie biegu wyżej/niżej jest odruchem który wykonujesz w reakcji na to jak samochód się zachowuje.

Dla mnie cała ta wojenka automat/manual jest śmieszna, co kto lubi. Ja osobiście jestem przyzwyczajony do manuali i jak jadę automatem, to zdarza się, że chcąc odruchowo nacisnąć sprzęgło wcisnę hamulec. I to
  • Odpowiedz
@Cyslav: mój gruz z DSG/stronic to jak dość lekko wciśniesz to pociągnie na aktualnym biegu bo ma dużo momentu, jak gaz w podłogę to max chyba 0,7 sek. do full przyspieszania (szybciej niż ktoś wciśnie sprzęgło aby zmienić bieg) a jak chcesz wyprzedzać na grubość lakieru i te 0,7 sek to za długo to mozna manetkami ustawić bieg, albo jest też opcja aby "zredukować noga", bo tak odpowiednio wciskając mocniej
  • Odpowiedz
znaczy ze auto z manualem jest gorsze czyli mniej warte.


@siba_15: czemu gorsze? Po prostu skrzynia automatyczna jest droższa w wytworzeniu bo ma więcej elementów.
  • Odpowiedz