Wpis z mikrobloga

Czuję dobrze człowiek.
Syn lat 9 chory w domu, nudzi mu się przeokrutnie więc stary uknuł plan. Ostatnio oglądaliśmy jakiś program na yt o hakerach i włamach do FBI czy innej agencji. Mlody oglądał z wypiekami i wracał do tematu czym jest hackowania, kim jest hacker.
Wrzuciłem krótki prompt najpierw w gpt żeby sprawdzić jak można ugryźć ten temat a już z perplexity lab zrobiłem 10 lekcji jak zostać hakerem.
Z wstępem teoretycznym, instrukcjami krok po kroku jak zbudować program w scratchu do szyfrowania, generowania silnych haseł etc.

Siedział pół dnia nad szyfrem Cezara, a jak skończyłem robotę to jeszcze wymyślił, że zbudujemy własną kopię flappy bird’a.
Skończyliśmy po 20 z gotowymi apkami które wysłał do wszystkich swoich ziomów i całej rodziny. Chodzi dumny z siebie i już planuje co robimy dalej i jakie dodatkowe funkcje można dobudować.


Sam jestem zaskoczony jak łatwo wszedł w scratcha i jak bardzo jest to rozwinięte rozwiązanie. Polecam bardzo mocno, zwykły chat GPT pomoże wam zrobić tutorial budowy dowolnej aplikacji piszcie tylko prompt po angielsku.

#tatacontent #dzieci #30plusclub już prawie #40plusclub xD #scratch
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 16
@Przypadkowy

Tylko żeby za dwa tygodnie niw wjechało wam na kwadrat FBI, jak się młody rozpędzi. xD


Bardziej mnie martwi jego żywe zainteresowanie komercjalizacją swoich projektów. Obawiam się szybkiego planu na wdrożenie lootboxów i wersji premium xDD
  • Odpowiedz
@krzych0: dzieciaki lubią scratcha, bo jest intuicyjny, stąd popularność wszelkich kursów dla dzieci. Fajnie, że mu się spodobało. Tylko niech robi coś dla przyjemności, a nie tylko pieniędzy w przyszłości ;)
  • Odpowiedz
@krzych0: Zrobiłem podobnie z drukarką 3d. Syn handluje figurkami. Dzięki temu udało nam się przerobić popularne triki sprzedażowe, a jak tylko młody się na coś napala (a jest to efekt reklamy a nie rzeczywista potrzeba), to tłumaczymy dlaczego to jest tylko efekt reklamy i jak to przełożyć na jego biznes.

Młody już się nie nabiera na "mystery boxy" "kup 3 żeby dostać 4" itp. Wkręca się z metody pozyskania klienta
  • Odpowiedz