Wpis z mikrobloga

Cześć!
Przerabiam starą oborę na dom mieszkalny 95m + 15m kotłownia.
No i właśnie, mam ogrzewanie podlogowe
Grube ściany + karton gips, ocieplenie niedługo będą zakładać 10cm styropian
Szef budowy polecał mi grzanie klimatyzacja bo wychodzi najtaniej koszt 2x 3.5kw 8 tys z montażem

Dzwonił dzisiaj gościu od klimatyzacji że poleca mi pompę ciepła zamiast klimatyzacji 10kw - 14 tys z robocizna
Nie znam się na tym przerobienie obory to też była dosyć spontaniczna decyzja ale do 20 muszę mu dać znać czy się zdecydowałem na pompę ciepła
Nie planuje fotowoltaiki w najbliższym czasie.

Jakie mogą być orientacyjnie koszty roczne takiej pompy ciepła?
Czat gpt napisał mi kwoty 2 tys ale w to mi jest ciężko uwierzyć. Jak to u was wychodzi rocznie na złotówki?
Boję się że zdecyduje się na pompę ciepła A rocznie będzie mi wychodziło po 20 tysięcy za prąd, to jest dla mnie nowy temat nie znam nawet nikogo kto ma pompę ciepła w domu

#budowadomu #pompaciepla #fotowoltaika #budownictwo
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ThEND_22: ile pomieszczeń i jak chcesz je ogrzać 2 jednostkami klimy? Jak jest podłogówka to: pompa ma większą sprawność, większa akumulacja w podłodze(można grzać w nocy i w taniej taryfie), lepszy komfort bo nic nie wieje
  • Odpowiedz
  • 0
@appmstt: planowalem mieć klimatyzację + na zimę piec na wszystko żeby faktycznie dało się ogrzać wszystkie pomieszczenia.
O komforcie masz rację to się często powtarza w komentarzach, ale nie za dużo dowiedziałem się o kosztach używania tego w skali roku
  • Odpowiedz
@ThEND_22: 10 cm styro? Lubisz płacić za ogrzewanie chyba. Teraz standard to 20cm.
14k za jaką pompę ciepła?
Pompą ciepła dodatkowo ogrzejesz wodę, bo to jest często najwyższy koszt za prąd, więcej zdecydowanie pompa będzie lepsza.
  • Odpowiedz
  • 0