Wpis z mikrobloga

Elo motomirasy.

Zastanawiam się czy w autach typu mały suv (żeby wozić od czasu do czasu wygodnie matkę z rozwalonym kręgosłupem) dostanę oprócz bmw jakąś normalną trwałą skrzynię automatyczną nie będącą cvt?

Z tego co widzę to większość automatów to dwusprzęgłówki lub cvt, czyli skrzynie których z pewnych powodów nie chcę nawet darmo. Mowa o autach po 2019 roku produkcji. Są jeszcze jakieś hydrokinetyki na rynku prócz 8hp?

#motoryzacja #samochody
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@citron: małe suv nie mają przecież silnika wzdłużnego wiec ciężko będzie wsadzi tam ZF-a
na dodatek te BMW o których piszesz to przecież X3 czyli normalny SUV a nie mały

aaaa... paczam teraz i widzę, że BMW ma jaką skrzynię hydrokinetyka do silników poprzecznych
  • Odpowiedz
@citron: to jeszcze mercedes glc (silnik wzdłużnie) masz hydrokinetyka. W bmw z poprzecznie umieszczonymi silnikami masz Aisina, ale tylko z niektórymi silnikami (chyba tylko diesele mają Aisiny).
  • Odpowiedz
Z tego co widzę to większość automatów to dwusprzęgłówki lub cvt, czyli skrzynie których z pewnych powodów nie chcę nawet darmo.


@citron: a co ci się w dwusprzęgłówkach nie podoba?
  • Odpowiedz
  • 1
@trevoz: ich przesadne skomplikowanie = potencjalnie wyższa awaryjność co przekłada się na koszta naprawy, plus przez obecne normy to szybkość zmian biegów nie powala na kolana. Piszę to na podstawie informacji o skrzyniach hyundaia w dość nowych autach. Pracowałem jako handlowiec w firmie związanej z hyundaiem i serwisanci aso niezbyt przychylnie się wypowiadali o skrzyniach biegów, też przez kllka lat znajomym się powysypywały skrzynie dsg, także mam jakiś tam wewnętrzny
  • Odpowiedz
Stelvio nie występuje z manualem, Giulia tak.


@v-tec:

A rzeczywiście, mój błąd. Założyłem, że układ napędowy jest identyczny jak w Giulii. Dzięki za sprostowanie.
  • Odpowiedz