Wpis z mikrobloga

Zakupiłem Transportera T4 9 os. w wersji long i planuję (a właściwie jestem już na pewnym etapie) przerabiania go na kampera.
Mam w związku z tym kilka istotnych pytań.

Przede wszystkim kwestie formalne. Przy rejestracji pojazdu w wydziale komunikacji powiedziano mi, że będę musiał zgłosić przerobienie (w SKP?). Jak to wygląda w praktyce? Takich samoróbek trochę jeździ, w różnej formie modyfikacji. Każdy takie coś zgłasza? Jakieś potencjalne problemy z tym związane mogą wystąpić?

Dwa. O ile ściany, podłogę i sufit jestem w stanie samemu zrobić, a materiał w postaci płyt podłogowych mam i zamierzam go w pełni wykorzystać, o tyle zastanawiam się, czy samodzielne docinanie i montowanie płyt tworzących finalnie proste umeblowanie mnie nie przerośnie. Nie mam w tym doświadczenia ani profesjonalnych narzędzi. Trudno za takie uznać piłę tarczową i wyrzynarkę za 130 zł ;)
Nie lepiej byłoby zlecić docięcie tych kilku/kilkunastu płyt z odpowiedniego materiału firmie świadczącej takie usługi? Tzn., wiadomo, że to na pewno lepsze względem jakości, ale jak droga może być to usługa?

Meble (a właściwie mebel) to jedna zabudowa ściany do wysokości okna, długości 1,80 i szerokości max 30 cm. Czyli w sumie maleństwo z 2-3 szufladami, 2 szafkami i 1 blatem podnoszonym do góry. Bez tylnej ścianki (panele), szyny, uchwyty itd we własnym zakresie. Same płyty + ew. nawiercenie ich w odpowiednich miejscach.

#kamper #camping #camper #campervan #meble #stolarstwo #stolarka #stolarz #zrobtosam #pytaniedoeksperta
FistOfTruth - Zakupiłem Transportera T4 9 os. w wersji long i planuję (a właściwie je...

źródło: 20250901_145510

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Fist_Of_Truth: DMC + jak zmienisz konstrukcje: Jeśli przerabiasz busa na kampera, pojazd musi zostać zarejestrowany jako pojazd specjalny kempingowy.
Proces ten może obejmować także zmiany w dowodzie rejestracyjnym w celu zmiany przeznaczenia pojazdu.
  • Odpowiedz