Wpis z mikrobloga

38 lat temu. Ależ to była maszyna, ikona lotnictwa cywilnego. ✈️

- Concorde osiągał prędkość przelotową Mach 2,04 (ok. 2 180 km/h)
- Trasę transatlantycką z Londynu do Nowego Jorku pokonywał w około 3 godziny 30 minut, skracając czas podróży niemal o połowę względem tradycyjnych rejsów.
- Podczas lotu kadłub nagrzewał się do 127°C, co powodowało jego wydłużenie o około 20 centymetrów.
- Podróż Concordem była synonimem luksusu - ceny biletów wynosiły nawet ponad 10 000 USD w dwie strony.
- Samolot operował na wysokości około 18 000 metrów, gdzie opór powietrza był znacznie mniejszy.
- Eksploatację Concorde zakończono w 2003 roku z powodu wysokich kosztów utrzymania, ograniczonego popytu oraz kwestii środowiskowych. Wydarzyła się też jedna katastrofa, w której zginęły dwie Polki będące w hotelu, na który samolot spadł.

#samoloty #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #kartkazkalendarza #lotnictwo
MrSzakal - 38 lat temu. Ależ to była maszyna, ikona lotnictwa cywilnego. ✈️

- Concor...

źródło: IMG_4307

Pobierz
  • 108
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MrSzakal: W Nowym Jorku jest muzeum w którym można wejść do środka Concorda. Po takiej wizycie łatwo zrozumieć dlaczego już nie lata. Lepiej jest lecieć dwa razy dłużej za 1/5 ceny i wyspać się w pierwszej klasie niż kisić się na tych siedzeniach.

Poza tym był tak głośny, że przy starcie potrafił uruchamiać alarmy w samochodach przy lotnisku. Dzisiaj pewnie mieszkańcy zasypali by pozwami linię lotniczą.
Kalwi - @MrSzakal: W Nowym Jorku jest muzeum w którym można wejść do środka Concorda....
  • Odpowiedz
@MrSzakal byłem widziałem, za płotu ogródków RODO które były obok lotniska. Za rodo było takie pole nieużytku i można było podejść do samego betonowego płotu lotniska z drabiną i sobie oglądać samoloty
  • Odpowiedz
Ani wygodne ani opłacalne. Technologiczny eksperyment w skali komercyjnej – udowodnił, że loty pasażerskie z mach 2 są możliwe ale nie opłacalne.
  • Odpowiedz