Aktywne Wpisy

KingaM 0
Ej, a kiedy myjecie tyłek, to jak głęboko wsuwacie (namydlony) palec? Pytanie do facetów, ofc. #pytaniedoeksperta

fsfdjf +18
zimno, śnieżnie i fajnie, ale niektóre kasztany nie odśnieżają przed domami i trzeba się przedzierać przez zaspy śniegu jak na sybirze jakim
źródło: image_picker_75E0C8FE-53FA-479A-9834-DB819599DD89-14796-000018D21BE906E3
Pobierz




To w sumie bardzo proste jest w konstrukcji. Na każdej osi koła w samochodzie jest zainstalowany taki pierścień/ring (4 takie ringi i czujniki).
Gdy oś się kręci, to komputer poprzez ten czujnik po prostu liczy przerwy na tym ringu poprzez czujnik hala (wykrywa pole magnetyczne).
No i komputer poprzez te przerwy w tym pierścieniu, liczy sobie prędkość każdego z kół. Przez co wie, które koło jest teraz w poślizgu, a które nie.
A jak sobie tak liczy te przerwy do każdych kół, to po trasie porównuje sobie ilość impulsów z każdych kół, i wie, które koło nie jest napompowane-bo te nienapompowane będzie miało więcej impulsów niż średnia wszystkich kół.
Banalne proste, a ratuje tysiące jak nie miliony żyć co roku. I tyle informacji można z tego uzyskać, z tak prostego czujnika Halla wynalezionego w 1879r. Tylko na komputery było trzeba poczekać, by te informację przetwarzać na naszą korzyść.
#abs #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu
źródło: image
Pobierz@new-object: zwłaszcza jak potraktujemy temat po łebkach - czyli "no jest czujnik i on sobie liczy"... i ten czujnik mi potem terkocze pedałem hamulca? bo wydaje mi się że w systemie abs jest trochę więcej elementów i dzieją się jeszcze inne ciekawe rzeczy ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°
@crazy88: właśnie dlatego kupiłem - to 1 zdjęcie jest moje. Bo sam pierścień nie skorodował, ale sama ośka tak. Pod spodem tego pierścienia rdza powstała, i wybiła ten pierścień, że nie jest już kółkiem - lecz takie jajo się zrobiło.
I teraz jak się kręci, to obija o ten czujnik halla, przez co się
@szejas: no właśnie mamy... Najgorzej jak łożysko z Piastą ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak z----ł mi się i mam abs on mode.
https://en.wikipedia.org/wiki/Decelostat
Byłem leniwy i nigdy tego nie sprawdziłem także dzięki za te informacje z zaskoczenia xd.
@Desire22 chodzi o zmniejszająca sie średnicę koła, jak np. łyżwiarz robi piruet to prędkość obrotu kontroluje oddalaniem albo przybliżaniem rąk od ciała, im bliżej środka ciężkości tym szybszy obrót.
W kolumnie kierowniczej to często występuje rezystor nastawny. Pozwala prezycyjnie określić kąt o jaki w danym momencie skręcona jest kierownica na podstawie zmierzonej rezystancji.