Wpis z mikrobloga

Cześć,

Od około marca 2024 zmagam się z bólami rąk nasilonymi szczególnie w obrębie łokci, ciągnącymi się przez całość długość przedramienia do IV i V palca u dłoni. Początkowo bolała mnie tylko prawa ręka, więc udałem się do ortopedy, który po usłyszeniu objawów i manualnym zbadaniu mojej ręki stwierdził uszkodzenie nerwu łokciowego, zlecił wykonanie badania ENG dla potwierdzenia i operację uwolnienia nerwu. Faktycznie badanie ENG wykazało pewne nieprawidłowości. Załączam wycinek badania w załączniku - w dokumentacji jest wymieniony lewy łokieć, ale w rzeczywistości był to prawy. W opisie elektroradiolog wykonujący napisał, że badanie wykazało minimalne uszkodzenie pnia nerwu łokciowego na odcinku poniżej i powyżej łokcia. Pod naciskiem z mojej strony ortopeda powiedział, że jeśli tak bardzo mi zależy, to mogę spróbować fizjoterapii i modyfikacji warunków pracy. Studiuję informatykę i dużo czasu spędzam przy komputerze, poprawiłem pozycję siedzenia przy biurku, zmieniłem mysz na pionową, zakupiłem podkładki żelowe pod nadgarstki, a w ostatnim czasie także podkładki na łokcie do fotela. Udałem się także do polecanych fizjoterapeutów przez ortopedę (jak się później ukazało, z jego prywatnej kliniki) i po serii dosyć drogich cotygodniowych masaży niestety różnicy nie było żadnej. Masowały tam dwie różne fizjoterapeutki - obie nieco innymi technikami. Przed podjęciem się kolejnej serii masaży u nich postanowiłem spróbować u kogoś innego i tak się udałem do innej polecanej fizjoterapeutki w mieście. Tam otrzymałem skierowanie na fizykoterapię (10x laser i 10x ultradźwięki) oraz serię 5 masaży ręki u niej. Jak można się domyślić, rezultat również zerowy. Później byłem skierowany na serię 5 zabiegów fali uderzeniowej - również nic. Na moje nieszczęscie w międzyczasie zaczęły się pojawiać bóle w okolicach lewego łokcia - mimo, że mając już na uwadze przygody z prawą, bardzo na nią uważałem… Ortopeda dalej stał przy operacji (tylko tym razem obu rąk). Za