Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim, chciałem wrzucić update w sprawie mojej reklamacji robota sprzątającego Dreame L40 Ultra kupionego w Media Expert. Kupiłem go pod koniec lutego 2025 roku. W lipcu pojawiły się problemy – robot przestał reagować na komendy, nie łączył się z aplikacją i nie ładował się. Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi, bo to już była druga naprawa w ciągu miesiąca, a sprzęt nadal nie działał. Zażądałem odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy. Media Expert nie odpowiedział w ustawowym terminie 14 dni, co zgodnie z prawem oznacza uznanie reklamacji. W odpowiedzi otrzymałem jedynie informację, że sprzęt został wysłany do serwisu, bez realizacji zwrotu.

W związku z tym napisałem do Media Expert, że sprawę zgłaszam do UOKiK oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Będzinie. Skargi do tych instytucji faktycznie zostały złożone. Obecnie czekam na odpowiedź ze strony Media Expert i zwrot pieniędzy. Mam wsparcie UOKiK i rzecznika, więc jeśli firma dalej będzie unikać odpowiedzialności, zamierzam skierować sprawę do sądu.

Moje doświadczenie pokazuje, że znajomość swoich praw i konsekwentne działanie są kluczowe. Druga naprawa w tak krótkim czasie i brak reakcji sklepu to bardzo silny argument na korzyść konsumenta. UOKiK i rzecznik konsumentów rzeczywiście mogą pomóc w takich sytuacjach.

Na koniec chcę ostrzec wszystkich — nie polecam Media Expert i odradzam kupowanie tam wszystkim, którzy chcą uniknąć problemów i niepotrzebnego stresu.

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia z Media Expert lub innymi sklepami, chętnie poczytam wasze historie.

#reklamacja #mediaexpert #konsument #uokik #prawo #sprzet
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia z Media Expert


@michal-wnuk: oddałem słuchawki na rękojmię, bo przestały automatycznie łączyć się z telefonem po wyjęciu z etui. Po godzinie dostałem SMS, że reklamacja została uznana i mam się zgłosić po zwrot pieniędzy.

Oddawałem też ps5, bo przestało się włączać. Najpierw odtworzono mi paragon, bo zgubiłem. W sklepie otworzyli konsolę i powiedzieli że jest bardzo zakurzona. Przeczyścili ją przed wysłaniem do serwisu i za
  • Odpowiedz
@michal-wnuk: To chyba zależy od konkretnego sklepu - jedni wyślą do serwisu, u innych poleży 2 tyg na zapleczu i „naprawione”. Chyba, że dostałeś jakieś raporty z naprawy?
  • Odpowiedz
  • 0
@MistrzKowalski Polecam Amazon bo mieliśmy kiedyś stara wersję tego robota L20 i kiedy sie zepsuł po roku to Amazon po prostu kazał go odesłać i po kilku dniach dostałem pieniądze. Dodam ,że robot byl kupowany w Holandii ,a odsyłałem go już z Polski.
  • Odpowiedz