Wpis z mikrobloga

Mamy tutaj na portalu kogoś siedzącego w temacie Rozporządzenia GPSR (UE) 2023/988?

Wysłałem podobne zapytanie do poczytnych portali internetowych zajmujących się prawem. Może ktoś z was zechce się pochylić.

Myślę, że temat jest szczególnie ważny dla konsumentów, którzy chcą naprawiać swoje samochody, telefony czy komputery.
---
Studiuję ten temat już od kilku miesięcy, a przez to moja firma stoi w miejscu. Przestałem inwestować w kolejne sprzęty z obawy, że implementacja tego przepisu w Polsce zniszczy mój dotychczasowy biznes. Nigdzie nie mogę znaleźć jasnych informacji i odpowiedzi. Przestudiowałem zagraniczne fora, artykuły oraz całe rozporządzenie 2023/988 dotyczące GPSR. Niestety, nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji odnoszących się do mojej działalności - a także działalności innych sprzedawców działających w segmencie części używanych do wszelkiego rodzaju urządzeń.

Przejdę do sedna.
Prowadzę sprzedaż internetową podzespołów (części) pozyskanych z demontażu laptopów. Kupuję laptopy, np. marki Lenovo, od osób prywatnych (np. na OLX), rozbieram je na części i sprzedaję pojedynczo - osobno każdą z części, np. klawiaturę, płytę główną, dysk, ekran itd.

Przy sprzedaży, zgodnie z GPSR, muszę wskazać trzy elementy:

Kto jest producentem,

Kto jest osobą odpowiedzialną,

Dołączyć informacje dotyczące bezpieczeństwa.

Już w punkcie 1 pojawia się problem, ponieważ części z pozyskanego laptopa Lenovo powinienem oznaczać jako wyprodukowane przez Lenovo, prawda? Niestety tak to nie działa, ponieważ „w środku” laptopa mogą znajdować się komponenty różnych firm - dysk firmy Samsung, pamięć RAM firmy Kingston, matryca firmy Innolux itd. Już w tym momencie pojawia się problem, kogo wskazać jako producenta.