Wpis z mikrobloga

W sumie jestem pomału gotów wydawać demo mojej pierwszej gry ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Teraz wysłać to beta testerom i kilku znajomym, żeby poszukali krytycznych błędów i leci na steama w demo

W grze od pierwszego screena sporo się zmieniło, co widać gołym okiem.
Poziomów jest 5 + walka z bossem, na każdym jest jakieś ukryte pomieszczenie + przejście do nowego ukrytego poziomu

Jak ktoś będzie chciał polować na demko na steam: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters_Adventure/?l=polish

MePix - W sumie jestem pomału gotów wydawać demo mojej pierwszej gry ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
Ter...

źródło: image

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MePix: od kiedy nad tym pracujesz? widziałem wpis że w sylwestra coś dodałeś (co musiałem znaleźć po twoim profilu bo nie dodałeś tagu swojej gry do wpisu tak btw ale spk) ale nie znalazłem informacji jak długo się tym zajmujesz
  • Odpowiedz
  • 0
@EissIckedouw: Jakoś właśnie na początku grudnia zacząłem zabawę z tym tytułem, bo mam jeszcze 3 zaczęte projekty.
Ogólnie uczę się programować (jakieś 1.5 roku już)

Pierwszą grą była gra na VR, typowa rozwiązywanie zagadek - escape room, gdzieś miałem filmik z kilku mechanik
  • Odpowiedz
@MePix: uczysz się programowania samodzielnie czy na studiach? Bo gra w sumie wygląda zaawansowanie jak na nieco ponad pół roku ale ja się w sumie nie znam na programowaniu poza robieniem gier tekstowych do twina xD
  • Odpowiedz
  • 2
@EissIckedouw: Sam, jestem Technikiem Informatyki.
Właśnie z dziedziny (u nas nie było specjalnie kierunków) programowanie / serwis i trochę grafiki komputerowej.
Zawsze jak miałem czas bo kończyłem programować po pierwszej lekcji (łatwo mi szło) to z nauczycielem leciałem dalsze tematy.

Potem na około 10 lat odstawiłem programowanie bo "dorosłe życie" i wróciłem właśnie w tamtym roku jakoś bodajże.
Pobrałem sobie silnik Unreal Engine 5, odpaliłem i nie dałem
  • Odpowiedz
@MePix: gratuluje doprowadzania projektów do konca, zawsze miałem z tym ogromny problem, nawet zainspirowałeś mnie nawet do ponownego pobrania Godota chociaż pewnie po jakimś czasie znowu zrezygunuje przekakująć do kolejnej rzeczy która mi się spodoba
  • Odpowiedz
  • 0
@kromeczek: No to jest najgorsze.
Trafić na problem i się poddać, nie raz miałem dość już tego.
Ale powiedziałem sobie, że skoro wydałem ponad 400zł żeby dodać to na steam, potem na licencje, obrazki i inne assety to szkoda mi wywalić kasę w błoto
  • Odpowiedz
  • 1
@kels: Unity miał ujową politykę, gdzie kazali płacić za każdą instalację (nawet jak instalował ją ten sam gracz enty raz)
A GoDot nie znałem, unreal był najlepszy bo tam programowałem wcześniej (wyżej opisane)
  • Odpowiedz
@MePix: no właśnie ja miałem coś takiego jak bawiłem się lata temu w Unity a potem w Godot że jeszcze że tu brakuje assetów, to się blendera pobrało, tu brakuje muzyki i dzwięków, to się program do produkcji muzyki pobrało, tu brakuje mi spritów 2d lub ui to się program do rysowania pobrało itd i bardzo szybko traciłem uwagę bo człowiek zaczynał się uczyć 3d, rysowania itd i do teraz
  • Odpowiedz
I jak z tym 2d w UE? Nie rzuca kłód pod nogi za bardzo? BTW. jakie licencje masz na myśli?

potem na licencje, obrazki i inne assety to szkoda mi wywalić kasę w błoto
  • Odpowiedz
  • 0
@kromeczek: Dlatego ja się nie biorę za 10 rzeczy.
Muzykę zlecę komuś albo pobiorę odpowiednią / kupię - nie będę 2x wymyślał koła na nowo
Brakuje mi sprite'ów - na fiver jest tysiąc chętnych do ich zrobienia

Z resztą tak samo, ja zajmuje się sklejaniem tego i programowaniem, jestem sam a nie całym studiem gier.
Jak mi coś nie podpasuje to sobie to przerobię, ale nie chcę marnować miesiąca na
  • Odpowiedz
@MePix: no własnie to jest odpowiednie podejście, problem u mnie był taki że takie troche artystyczne jak rysowanie czy modelowanie 3d rzeczy bardzo mi się podobają, chyba znacznie bardziej niż właśnie programowanie, nawet myslałem kiedyś żeby p-----ć te gierki i uczyć się np robienia shaderów itd, te edytory mają czesto taki workflow gdzie ustawiasz takie klocki, i je potem łączysz w jakąś tam logikę która generuje na jej podstawie np
  • Odpowiedz
  • 0
@niezly_softcore: No ciężko było dzisiaj ogarnąć bo mamy zapierdziel przez Prime Day

W czwartek na 100% dam Ci znać bo wtedy kończą mi się nocki i mój grafik na ten tydzień
  • Odpowiedz
  • 0
daj znać Mirku o tym jakich narzędzi i/lub dodatków korzystałeś, jakieś kursy może - bo to ciekawa sprawa robić 2D w UE


@niezly_softcore:
Z dodatków to PaperZD - plugin dodający właśnie elementy 2D
Oraz PaperFlipbook - do animacji 2D z
MePix - >daj znać Mirku o tym jakich narzędzi i/lub dodatków korzystałeś, jakieś kurs...
  • Odpowiedz