Wpis z mikrobloga

Pijcie ze mną kompot, bo przeprowadziłam się bliżej Polski. Miałam już dość mieszkania na niemieckim zakaukaziu- w Badenii-Wirtembergii. Żadnych zalet tam nie ma dla mnie- daleko do Polski (do granicy 500 km) drogo jeśli chodzi o mieszkania, tereny ładne, ale tak bez szału. Z 500 km zrobiło się niecałe 30 km do granicy co jest bardzo dużym postępem. Cieszę się na tą zmianę ()
Dalej pracuję jako lekarz weterynarii, tyle że nie w rzeźni, ale w niemieckim urzędzie weterynaryjnym (Veterinaramt), więc spora zmiana która oznacza dla mnie nauczenie się wielu nowych rzeczy. Mieszkanie? W poprzednim mieście płaciłam 780 warm (gdzie na początku wynajmu było 100 euro mniej, ale ceny energii poszły w górę to i miete zdrożało) a tutaj 390 euro warm za mieszkanie w podobnym metrażu (poprzednie było na poddaszu). Także spora różnica.

Umowę mam na czas określony, jako zastępstwo na macierzyńskim (od początku o tym wiedziałam i świadomie się na to zgodziłam). Nie jest jednak wykluczone, że zechcą mnie na dłużej (w poprzedniej pracy też miałam umowę na czas określony z możliwością zrobienia na czas nieokreślony jeśli zrobię kurs i egzamin, ale nie zrobiłam bo by mi ucięli o połowę wypłatę w czasie nauki). Wypłata zostanie mi taka sama, albo podobna (zachowałam tą samę grupę w TV-L). Możliwe jest też że jednak mi się tutaj nie spodoba i za rok zechcę coś innego.

Póki co cieszę się na możliwość jazdy pociągiem do choćby np. Wrocławia czy Szklarskiej Poręby. Mogę też wypożyczać książki (póki co miałam książki na czytniku Ebook, ale kupowałam, a poza tym to nie jest dla mnie to samo co fizyczna książka).

Pozdrawiam z Łużyc ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#emigrujzwykopem #emigracjaniemcy #emigracja #weterynaria #przeprowadzka #zmiananalepsze
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

• 5
@kq2w6: kto wie, kto wie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dzieju41 pozdrawiam także. Właśnie tak robię ( ͡° ͜ʖ ͡°) jestem tu niecały miesiąc a już zdążyłam pojechać pociągiem do Krakowa.