@GF91: z pewnością policja zajmie się gdybaniem jednego z internautów. Na TT lepsze raki, jakiś typ twierdził, że dzięki temu że skaldane, siła uderzenia lepiej się rozłożyła. Dzisiaj to pewnie już dołączył tam klasyk w postaci "jak jest robione zgodnie ze sztuką to jest bezpieczne" ( ͡°͜ʖ͡°)
@jmuhha @smk666 Sprzedam wam tajemnicę. W fabrykach samochody też są składane z kawałków, serio :)
Pękł idealnie na fabrycznym łączeniu płyty podłogowej i progu. Oczywiście na 100% pewności nie ma, ale widziałem na necie że fachowcy już orzekli że spawany z dwóch.
Jak przywalisz bokiem przy 100km/h to mało które auto cie ochroni i się nie rozpadnie. Ludzie sobie sprawy nie zdają że testy zderzeniowe robi się przy 50 lub
Jak przywalisz bokiem przy 100km/h to mało które auto cie ochroni i się nie rozpadnie. Ludzie sobie sprawy nie zdają że testy zderzeniowe robi się przy 50 lub 60km/h. Testy boczne przy jeszcze mniejszej prędkości.
@PanMinister: Ludzie nie zdają sobie nawet jak wygląda zderzenie przy 100km/h gdy samochód hamował, a co dopiero zderzenia gdy praktycznie nie hamował. Większość myśli no tak, jechał z 200km/h i tak wygląda samochód, a wystarczy
@EagleOfFreedom No właśnie dlatego że to są łączenia dwóch części. To jest zazwyczaj kilka zgrzewów.
Auta są spawane u klejone (tak auta się klei klejem obecnie) pewnie bardzo dobrze ale fizyki nie oszukasz, teraz sprawdziłem że przy bocznym auto jest testowane przy prędkości 29km/h i tyle ma wytrzymać. Tutaj było dużo więcej.
Edit: złomnik się odzywa na ten temat i tam jest taka grafika ciekawa ze schematem tego Hyundaia. To polewie
@chilon: to pewnie właściciel supercaru, który działa tak, że w określonych warunkach część z silnikiem oddziela się od części pasażerskiej ( ͡°͜ʖ͡°)
@jmuhha @GF91 @smk666 a Was to dziwi? Bo mnie nie. Ludzie kupują ponad stan. Szukają aut, które powinny kosztować 60k w byle jakiej wersji, często golas, z kręconymi licznikiem (lub nie patrz ana
@jmuhha Ja wiem, że to zupełnie inne roczniki aut. Ale ci co twierdzą, że był składany z dwóch, niech sobie zobaczą jak się zachowuje rajdowka przy uderzeniu w bok. Rajdowka z obspawaną podłogą, wzmocnieniami i klatką. Prędkość czyni cuda. https://youtu.be/tqh2EgBikGQ?si=BDkFPy6b_ud9GKqT
@PanMinister: gdyby tak było to auta nie zawijały się wokół drzew/słupów tylko rozrywały się idealnie zawsze w tych samych miejscach. Tutaj ewidentnie coś poszło nie tak. Auto samo z siebie się nie rozrywa tak jak na zdjęciu, idealnie w progu, podłodze, dachu.
źródło: 1000017746
Pobierzźródło: 1000017747
Pobierz@GF91: Widać na pierwszej fotce jak próg ładnie od linijki odcięty, fachowiec składał.
źródło: 1000019251
Pobierz@chilon: proste. A jakby pasów nie zapięli to by się nikomu nic nie stało, jak wujkowi Staszkowi w 1978r w Polonezie.
drzwi też posklejał z dwóch, że upier[autocenzura]ło za ramką szyby? Pytam tylko.
@smk666:
Pękł idealnie na fabrycznym łączeniu płyty podłogowej i progu. Oczywiście na 100% pewności nie ma, ale widziałem na necie że fachowcy już orzekli że spawany z dwóch.
Jak przywalisz bokiem przy 100km/h to mało które auto cie ochroni i się nie rozpadnie. Ludzie sobie sprawy nie zdają że testy zderzeniowe robi się przy 50 lub
Ale jak już jest licytacja to powiem składany z 3 a nawet z 4! Cóż szkodzi powiedzieć (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@PanMinister: Ludzie nie zdają sobie nawet jak wygląda zderzenie przy 100km/h gdy samochód hamował, a co dopiero zderzenia gdy praktycznie nie hamował. Większość myśli no tak, jechał z 200km/h i tak wygląda samochód, a wystarczy
Gdyby elementy konstrukcyjne auta były tak źle spawane w fabryce to przy każdym zawinięciu na drzewie miałbyś auto w 2 częściach.
Auta są spawane u klejone (tak auta się klei klejem obecnie) pewnie bardzo dobrze ale fizyki nie oszukasz, teraz sprawdziłem że przy bocznym auto jest testowane przy prędkości 29km/h i tyle ma wytrzymać. Tutaj było dużo więcej.
Edit: złomnik się odzywa na ten temat i tam jest taka grafika ciekawa ze schematem tego Hyundaia. To polewie
źródło: temp_file6284640047918327769
Pobierz@chilon: to pewnie właściciel supercaru, który działa tak, że w określonych warunkach część z silnikiem oddziela się od części pasażerskiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jmuhha @GF91 @smk666 a Was to dziwi? Bo mnie nie.
Ludzie kupują ponad stan. Szukają aut, które powinny kosztować 60k w byle jakiej wersji, często golas, z kręconymi licznikiem (lub nie patrz ana
Ja wiem, że to zupełnie inne roczniki aut. Ale ci co twierdzą, że był składany z dwóch, niech sobie zobaczą jak się zachowuje rajdowka przy uderzeniu w bok. Rajdowka z obspawaną podłogą, wzmocnieniami i klatką. Prędkość czyni cuda.
https://youtu.be/tqh2EgBikGQ?si=BDkFPy6b_ud9GKqT
Każdy kto pisze, że był składany z trzech, albo inne podobne głupoty. Jest po prostu łomem, i tyle.
Przy uderzeniu bocznym, jadac szybko jest duże prawdopodobieństwo, że samochód rozpadnie się na dwie części.
A teraz powiem coś co zszokuje większość wychodkowch specjalistów. Większość nowych samochodów jest teraz klejona i nitowana.