Wpis z mikrobloga

  • 374
może jednak nie było takie nowe, tylko spawane z dwóch części


@GF91: Widać na pierwszej fotce jak próg ładnie od linijki odcięty, fachowiec składał.
  • Odpowiedz
@GF91: z pewnością policja zajmie się gdybaniem jednego z internautów. Na TT lepsze raki, jakiś typ twierdził, że dzięki temu że skaldane, siła uderzenia lepiej się rozłożyła. Dzisiaj to pewnie już dołączył tam klasyk w postaci "jak jest robione zgodnie ze sztuką to jest bezpieczne" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 112
dzięki temu że skaldane, siła uderzenia lepiej się rozłożyła.


@chilon: proste. A jakby pasów nie zapięli to by się nikomu nic nie stało, jak wujkowi Staszkowi w 1978r w Polonezie.
  • Odpowiedz
@jmuhha @smk666 Sprzedam wam tajemnicę. W fabrykach samochody też są składane z kawałków, serio :)

Pękł idealnie na fabrycznym łączeniu płyty podłogowej i progu. Oczywiście na 100% pewności nie ma, ale widziałem na necie że fachowcy już orzekli że spawany z dwóch.

Jak przywalisz bokiem przy 100km/h to mało które auto cie ochroni i się nie rozpadnie. Ludzie sobie sprawy nie zdają że testy zderzeniowe robi się przy 50 lub
  • Odpowiedz
Jak przywalisz bokiem przy 100km/h to mało które auto cie ochroni i się nie rozpadnie. Ludzie sobie sprawy nie zdają że testy zderzeniowe robi się przy 50 lub 60km/h. Testy boczne przy jeszcze mniejszej prędkości.


@PanMinister: Ludzie nie zdają sobie nawet jak wygląda zderzenie przy 100km/h gdy samochód hamował, a co dopiero zderzenia gdy praktycznie nie hamował. Większość myśli no tak, jechał z 200km/h i tak wygląda samochód, a wystarczy
  • Odpowiedz
@PanMinister no tak i dlatego zamiast zdeformowanych, poszarpanych progów masz idealnie prostopadłe cięcie XD

Gdyby elementy konstrukcyjne auta były tak źle spawane w fabryce to przy każdym zawinięciu na drzewie miałbyś auto w 2 częściach.
  • Odpowiedz
@EagleOfFreedom No właśnie dlatego że to są łączenia dwóch części. To jest zazwyczaj kilka zgrzewów.

Auta są spawane u klejone (tak auta się klei klejem obecnie) pewnie bardzo dobrze ale fizyki nie oszukasz, teraz sprawdziłem że przy bocznym auto jest testowane przy prędkości 29km/h i tyle ma wytrzymać. Tutaj było dużo więcej.

Edit: złomnik się odzywa na ten temat i tam jest taka grafika ciekawa ze schematem tego Hyundaia. To polewie
PanMinister - @EagleOfFreedom No właśnie dlatego że to są łączenia dwóch części. To j...

źródło: temp_file6284640047918327769

Pobierz
  • Odpowiedz
siła uderzenia lepiej się rozłożyła


@chilon: to pewnie właściciel supercaru, który działa tak, że w określonych warunkach część z silnikiem oddziela się od części pasażerskiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@jmuhha @GF91 @smk666 a Was to dziwi? Bo mnie nie.
Ludzie kupują ponad stan. Szukają aut, które powinny kosztować 60k w byle jakiej wersji, często golas, z kręconymi licznikiem (lub nie patrz ana
  • Odpowiedz
@PanMinister: gdyby tak było to auta nie zawijały się wokół drzew/słupów tylko rozrywały się idealnie zawsze w tych samych miejscach. Tutaj ewidentnie coś poszło nie tak. Auto samo z siebie się nie rozrywa tak jak na zdjęciu, idealnie w progu, podłodze, dachu.
  • Odpowiedz
@jmuhha: A co miało zrobić? XDD
Każdy kto pisze, że był składany z trzech, albo inne podobne głupoty. Jest po prostu łomem, i tyle.

Przy uderzeniu bocznym, jadac szybko jest duże prawdopodobieństwo, że samochód rozpadnie się na dwie części.

A teraz powiem coś co zszokuje większość wychodkowch specjalistów. Większość nowych samochodów jest teraz klejona i nitowana.
  • Odpowiedz